el

Butlletí

Publicació bimensual d'AQU Catalunya

43

Juliol 2009

  • Enviar
  • Subscriu-te

EDITORIAL

L'avaluació de la recerca en les Humanitats i en les Ciències Socials a debat

Des que vaig accedir a la presidència d'AQU Catalunya, un nombre significatiu dels comentaris i suggeriments que he rebut estan relacionats amb alguns criteris d'avaluació de la recerca del professorat universitari en els àmbits de les Humanitats i les Ciències Socials. Vull precisar que les crítiques que m'han arribat qüestionen, de manera general, alguns criteris d'avaluació que s'han anat aplicant en diferents organismes d'avaluació, autonòmics i estatals. Per tant, la problemàtica va més enllà de l'Agència que presideixo i, molt probablement, més enllà de l'avaluació mateixa.


AQU NOTÍCIES

ARTICLES

  • El reconeixement a l'excel·lència en l'activitat docent a la Universitat de Lleida
    Un dels elements que fonamenten l'actual cultura universitària espanyola i catalana és la creença que l'activitat, la repercussió o la qualitat del treball investigador es mesura amb gran objectivitat i precisió mitjançant els índexs bibliomètrics que E. Garfield, director de l'Institute for Scientific Information (ISI), va difondre durant els anys vuitanta per mitjà de la seva publicació Current Contents.
    Joan Prat Corominas - Vicerector de Qualitat i Planificació de la Universitat de Lleida
  • Aprendre de l'experiència d'implementar sistemes d'assegurament de la qualitat: el punt de vista d'una universitat britànica
    L'objectiu d'aquest article és reflexionar sobre l'experiència de la Sheffield Hallam University en la implementació de sistemes d'assegurament de la qualitat en l'àmbit dels programes, i oferir informació sobre bones pràctiques i aspectes problemàtics. S'espera que aquesta reflexió tingui un valor pràctic per als col·legues de les universitats catalanes en el seu camí cap a l'assegurament de la qualitat.
    Mark Wainman - Cap d'Estàndards Acadèmics i Millora de la Qualitat, Sheffield Hallam University, Anglaterra
  • Deu anys de Butlletí
    En primer lloc, voldria fer arribar la felicitació més cordial a AQU Catalunya i, en especial, als editors d'elButlletí per la constància i l'ànim que han fet possible tirar-lo endavant durant deu anys, però sobretot voldria felicitar-los per la qualitat de la publicació. En el món de l'assegurament de la qualitat universitària, deu anys és un període considerable que només es poden permetre alguns països pioners a Europa. Fer un repàs a la trajectòria d'elButlletí és reviure les diferents etapes de la garantia de qualitat a les universitats catalanes.
    Gemma Rauret Dalmau - Directora de l'Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA)
 

OPINIÓ

  • Competències

    Miguel Valero García
    Professor del Departament d'Arquitectura de Computadors de la Universitat Politècnica de Catalunya

    Si haguéssim de triar el terme més freqüent en la bibliografia relacionada amb l'Espai europeu d'educació superior, segurament el terme competència estaria entre els favorits (en dura pugna amb termes com ara grau, màster, docència centrada en l'alumne, ECTS, etc.). No en va un dels reptes més importants del nou escenari és desenvolupar plans d'estudis basats en competències.

 

AQU RECOMANA

ENQA EQAR ISO

Generalitat de Catalunya

Via Laietana, 28, 5a planta 08003 Barcelona. Tel.: +34 93 268 89 50

© 2008 AQU Catalunya – Dipòsit legal B-5.686-2008