La internacionalització de l'educació
No hi ha cap recepta ni un únic conjunt d'indicadors per a una universitat internacionalitzada. La internacionalització és un procés de canvi que es dissenya a mida per satisfer les necessitats i els interessos de cada entitat d'educació superior. En conseqüència, no hi ha un model d'internacionalització que s'adapti a tothom de la mateixa manera. El fet d'adoptar una sèrie d'objectius i estratègies simplement perquè "estan de moda" o per adequar-los a una "imatge de marca" invalida la norma que cada programa, institució o país ha de decidir la seva manera d'enfocar la internacionalització d'acord amb la seva lògica interna, els seus objectius i la seva expectativa de resultats. Jane Knight - Professora adjunta, Departament de Lideratge, Educació Superior i Educació d'Adults de l'Ontario Institute for Studies in Education (OISE), Universitat de Toronto
La qualitat de les evidències en el procés d'acreditació
El compromís d'AQU Catalunya amb la millora de l'eficàcia i l'eficiència dels processos d'assegurament de la qualitat es concreta en accions periòdiques de metaavaluació, que actuen com a mecanismes de retroalimentació i reflexió sobre el seu desenvolupament i millora. En el marc del procés d'acreditació de titulacions universitàries oficials de grau i de màster, el passat 17 de setembre AQU Catalunya va organitzar una sessió de metaavaluació, a partir de l'experiència de les nou visites externes d'acreditació realitzades fins ara, entre els mesos d'abril i juliol del 2014. Albert Basart Capmany - Gestor de projectes d'AQU Catalunya