La inserció laboral dels màsters
L'any 2014 es va dur a terme la cinquena edició de l'enquesta d'inserció laboral. En aquesta edició es van enquestar per primera vegada els titulats de màster. Aquesta decisió es va prendre perquè els màsters, per la seva flexibilitat, són un bon instrument per adaptar-se a les necessitats del mercat laboral.
L'estudi analitza la inserció laboral de 7.647 persones, d'un total de 16.218 que es van titular els cursos 2009-2010 i 2010-2011, xifra que representa el 47% de la població titulada i un error mostral del 0,81%. Es van enquestar persones titulades de 495 màsters de 60 a 120 crèdits ECTS, que s'analitzen per mitjà d'una agrupació de 29 subàmbits.
Anna Prades Nebot - Gestora de projectes d'AQU Catalunya
Ocupabilitat i competències dels nous docents: principals resultats
Amb l'objectiu de millorar l'encaix entre les demandes formatives dels centres educatius i la formació universitària dels docents, l'estudi sobre ocupabilitat i competències dels nous docents aporta informació sobre la valoració que els directors de centres educatius fan dels nous docents contractats en centres d'educació infantil, primària i secundària de Catalunya, tant de l'àmbit públic com del concertat i el privat. L'opinió dels directors de centre complementa les dades d'inserció laboral d'AQU Catalunya sobre els graus i màsters en educació que dirigeixen a la pràctica docent. Queralt Capsada Munsech - Secretària de la Comissió científica del projecte Ocupadors