Abril 2020
A la imatge, el director, Martí Casadesús, i la secretària de Direcció, Maria Giné, durant la presentació del balanç 2019 i els reptes pel 2020
Avui, Martí Casadesús ha presentat al personal de l’Agència el balanç del 2019 i els reptes que s’hauran d’afrontar el 2020. El director ha presentat als treballadors l’anàlisi de totes les activitats i projectes previstos i dels assolits al llarg del 2019, així com de tot allò que es preveu per a l’any en curs.
Pel que fa al balanç del 2019, el director ha destacat que s’ha complert amb més d’un 90% de les activitats previstes a la Planificació d’Activitats 2019:
- Qualitat institucional: s’ha iniciat la metodologia d’acreditació institucional; s’han adaptat les metodologies d’avaluació per incloure la perspectiva de gènere, els ensenyaments en línia, l’ensenyament centrat en l’estudiant i els canvis normatius; s’ha treballat en la guia per a obtenir l’acreditació de la World Federation for Medical Education.
- Qualitat docent: s’ha preparat la implantació de l’Administració digital als processos d’avaluació; s’ha continuat donant suport al Pla Serra Húnter; s’ha revisat el procediment de recursos per adaptar-los a l’administració electrònica; s’han presentat un 34% més de sol·licituds respecte el 2018.
- Generació del Coneixement: s’ha preparat l’enquesta d’Inserció laboral 2020 i s’han presentat els resultats d’inserció laboral des de la perspectiva dels ocupadors; s’ha enquestat la satisfacció dels recent graduats; s’ha publicat el Marc català de qualificacions per l'educació superior, el Marc general per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la docència universitària i l’Informe Perfils del professorat lector 2013-2017.
- Internacionalització: s’ha continuat amb el secretariat de la Xarxa INQAAHE; s’han continuat els projectes DEQAR i LIREQA; s’ha iniciat el projecte Skills 4 Employability.
Així, també, el director ha explicat els principals reptes que afronta l’Agència el 2020. Entre d’altres:
- Donar impuls a l’acreditació institucional i organitzar les 117 visites externes previstes.
- Implantar l’administració electrònica, gestionar l’increment de sol·licituds i continuar amb l’acreditació dels manuals d’avaluació docent.
- Enquestar la inserció laboral dels graduats 2020, i la inserció laboral als 20 anys d’haver-se graduat – tot tenint en compte l’element de gènere-, crear l’Observatori del Talent de Catalunya, i integrar els diferents webs EUC en un d’únic.