Es publica l’informe de resultats de la tercera edició de l’estudi Via Universitària
Via Universitària és un programa que té per objectiu conèixer el perfil de l’estudiantat universitari, les condicions d’estudi i la satisfacció que tenen amb la universitat i la docència.
La tercera edició de l’estudi de Via universitària s’ha dut a terme a un total de 20 universitats dels Països Catalans, i ha estat impulsada per la Xarxa Vives d’Universitats i l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (Direcció Tècnica del projecte), amb el suport de l’Agència per a la Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra i l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva.
Avaluar la dimensió social de la universitat és el que ens ha de permetre valorar l’eficiència de les polítiques d’accés, de finançament, d’orientació acadèmica, i d’ensenyament-aprenentatge per assegurar que els estudiants puguin accedir als estudis universitaris, aprofitar-ne l’experiència educativa i titular-se.
Alguns dels resultats estretament vinculats amb la qualitat universitària són:
- L’educació universitària virtual actua com a dispositiu de segona oportunitat per a perfils amb trajectòries més complexes i d'origen social més baix.
- La pandèmia de la covid-19 ha impulsat el canvi de la metodologia docent en tots els àmbits. Les metodologies “tradicionals” han passat de representar el 60% al 50% del total. A més, les pràctiques docents més tradicionals perden valoració, i augmenta en d’altres com el pràcticum, el disseny de projectes/objectes i l’avaluació continuada.
- En general, l’estudiantat valora positivament la resposta de les universitats a l’emergència derivada de la pandèmia. No obstant això, la satisfacció amb l’experiència universitària en general disminueix clarament respecte 2018, representant una alerta a tenir en compte.
Per més informació podeu consultar l’informe elaborat per 7 grups de recerca diferents i el seu resum executiu.