Lluís Forcadell Díez
Coordinador del CEUCAT(Consell de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes) i membre del Consell de Govern dAQU Catalunya
Facultat de Geografia i Història, Universitat de Barcelona. Dilluns, 8.30 del matí. Cafè abans d'entrar a la biblioteca. Gener és el mes dels exàmens traïdors, aquells que t'enganxen encara amb els torrons en una mà i la copeta de cava a l'altra. El gener no és un mes que agradi a ningú.
Esbufego mentre bec l'últim glop del cafè i em disposo a entrar a la biblioteca, quan llegeixo una pancarta de l'Assemblea de la Facultat que hi diu, en lletres majúscules, ben grosses i vermelles: "Aprovar no és aprendre." És llegir-la i somriure. Quantes vegades dec haver tingut amb els companys i companyes de classe aquell debat de "no sé per a què estudio tant, si una setmana després de l'examen ho hauré oblidat tot"? Quantes vegades dec haver escoltat els ja titulats dir "això no et servirà de res quan comencis a treballar"? És indiferent el grau o màster que cursis, la sensació aquella que "a la universitat no s'aprèn" és comuna entre tot l'estudiantat, si bé és cert que hi ha àmbits del coneixement on és més estesa.