Presentem els resultats de la segona edició de l’enquesta d’inserció laboral als Ensenyaments Artístics Superiors
Avui s’ha presentat al Departament d’Ensenyament i als centres que imparteixen ensenyaments artístics superiors l’Informe amb els resultats d’inserció laboral de les persones titulades en aquests estudis. Els resultats mostren una millora en les dades d’inserció laboral dins del sector artístic/cultural prèvies a la pandèmia.
AQU Catalunya publica avui l’Informe de resultats de la segona edició de l’enquesta d’inserció laboral als Ensenyaments Artístics Superiors. Durant el 2020, just abans de la pandèmia, es van enquestar 488 persones d’una població de 1.227 persones titulades dels cursos 2014-2015 i 2015-2016, xifra que equival a un 42% de la població de referència.
Les conclusions principals de l’Informe són les següents:
- Millora la qualitat de la inserció laboral dels titulats i titulades d’ensenyaments artístics superiors generalitzada en tots els ensenyaments respecte de la darrera edició.
- Creix l’ocupació en el sector públic, l’estabilitat en la inserció i l’adequació de la formació a la feina.
- Els titulats i titulades atorguen un notable al nivell de satisfacció general amb la feina, i augmenta de forma considerable respecte dels resultats de l’enquesta del 2017 pel que fa als elements següents: la satisfacció amb les perspectives de millora i el nivell de retribució.
- L’Índex de Qualitat Ocupacional (IQO) millora, especialment en els casos de Disseny i Conservació i restauració de béns culturals.
- Un percentatge elevat de persones tornarien a repetir els estudis, especialment entre els titulats i titulades en Arts escèniques i Música. Tanmateix, aquelles persones que afirmen que no repetirien donen com a motiu principal la manca de satisfacció amb la qualitat de l’ensenyament.
- Les competències considerades més útils en el lloc de treball són: la gestió, el pensament crític i el treball en equip. Els idiomes apareixen com la competència més deficitària, i la formació teòrica rep una valoració per sobre de la seva utilitat en el mercat. Per primera vegada la competència pràctica apareix ajustada a les necessitats del lloc de treball. Les evidències recollides pel que fa als idiomes, la formació teòrica i la pràctica, coincideixen amb el que s’experimenta en el cas dels graus universitaris.
La inserció laboral dels titulats i titulades dels ensenyaments artístics superiors