AQU Catalunya reuneix el Comitè Tècnic d’Enquestes per revisar la seva enquesta de satisfacció
L’Agència, amb el suport del Comitè, ha modificat l’enquesta de Satisfacció que realitza anualment per interessar-se per altes qüestions de l’actualitat del seu àmbit.
AQU Catalunya ha fet un pas important en l’actualització de la seva Enquesta de Satisfacció dels titulats recents, que va començar a realitzar l’any 2015 i que pretén conèixer quina és la satisfacció de la població titulada recent en relació amb la carrera o màster que acaben de cursar. Després d’haver cooperat amb el Comitè Tècnic d’Enquestes, AQU Catalunya ha elaborat una actualització en aquesta enquesta que ha consistit a afegir un mòdul extra que permetrà a l’Agència preguntar als milers de persones que la responen copsar com valoren diversos elements de la seva experiència a la universitat que van més enllà de la seva satisfacció amb els estudis que han cursat però que estan relacionats amb l’àmbit universitari. Tal com es va donar a conèixer en l'última trobada del Comitè Tècnic d’Enquestes, format per una trentena de persones entre les quals hi ha membres de les Unitats Tècniques de Qualitat de totes les universitats i també membres del Departament d’Ensenyament, aquest mòdul anirà canviant any rere any per tal de poder-se interessar per temes variats però que tinguin un pes específic en l’actualitat de l’àmbit d’AQU Catalunya.
La primera qüestió afegida en aquest mòdul addicional de consulta és la satisfacció com a alumnes acabats de graduar vista amb perspectiva de gènere. Més endavant es podrà preguntar, per exemple, per qüestions com el frau universitari, la salut mental dels estudiants o l’ús de la intel·ligència artificial en el context universitari. L’Agència i el comitè valoren aquest canvi com una manera flexible d’apropar-se a qüestions d’interès públic sense haver de fer enquestes ad hoc ni haver de modificar la part de l’enquesta de satisfacció que ja està consolidada.
A banda del canvi mencionat, també se n’han introduït en les preguntes que tradicionalment s’han plantejat als enquestats i se n'hi ha afegit de noves. Els resultats de l'Enquesta de Satisfacció dels titulats recents es vehiculen a través d’indicadors comuns que serveixen per a la millora dels ensenyaments. Per exemple, els indicadors assenyalen la satisfacció dels enquestats en dimensions com l'aprenentatge, els serveis i equipaments disponibles o l'impacte personal que ha tingut en l'alumne/a aquell ensenyament, entre d’altres. En l'última edició, van respondre l’enquesta 15.402 titulats i titulades recents.