Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya

Accés al contingut (Alt + 1)

Accés al menú de la secció (Alt + 2)

8.10.2020

Publiquem els vídeos i els reptes de la jornada Els reptes en la formació universitària segons el col·lectiu ocupador: el cas dels estudis universitaris en Infermeria

200910_jornada infermeria

El passat 30 de setembre va tenir lloc la primera jornada que va obrir el Cicle de seminaris en línia (webinars) adreçat als reptes en la formació universitària segons el col·lectiu ocupador i que va tractar sobre els estudis universitaris d’Infermeria.

En aquesta jornada, que van coorganitzar les agències de qualitat d’Andalusia, Canàries, Castella i Lleó, Aragó, País Basc i Catalunya, s’hi van inscriure més de 250 persones de tot l’Estat, principalment professorat i va consistir en:

  1. Una reflexió des d’una perspectiva internacional dels reptes de la formació universitària d’Infermeria a Espanya, intervenció a càrrec de María Loreto Macià (Universitat d’Alacant).
  2. La presentació dels resultats de l’estudi realitzat per AQU Catalunya que recullen l’opinió del col·lectiu ocupador sobre la formació universitària en Infermeria, realitzada per Sandra Nieto (responsable del projecte Ocupadors a AQU Catalunya).
  3. Un debat final sobre els reptes identificats i els resultats de l’estudi, que va comptar amb José Gutiérrez Pérez, responsable de l'àrea d'Universitats de la Direcció d'Avaluació i Acreditació de l'Agència Andalusa del Coneixement (DEVA-AAC); Cristina Monforte Royo, presidenta de la Conferència Nacional de Degans d’Infermeria, directora del Departament d'Infermeria i vicedegana de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Internacional de Catalunya; i José Ángel Rodríguez Gómez, vicepresident II del Consell General d’Infermeria.

Des d’avui ja es poden consultar els vídeos i els reptes que es van identificar en la jornada, que són:

  • Aprofundir en una cultura de qualitat autèntica de la mà de gestors professionals que generin incentius a la carrera assistencial i investigadora amb la mateixa intensitat, a més de reforçar l'aspecte formatiu per adaptar-lo a les necessitats reals de la professió.
  • Actualitzar els plans d'estudis dotant-los de flexibilitat i capacitat d'adaptació reforçant el paper de les unitats docents sanitàries i de l'especialització.
  • Establir ponts robustos entre el món acadèmic i laboral amb l'objectiu d'intensificar la col·laboració, impulsar el disseny de places vinculades i incrementar la capacitat de realitzar pràctiques en institucions sanitàries de qualitat.
  • Reforçar les aliances entre els agents implicats com docents, sanitaris, ocupadors i policy makers establint objectius comuns.
  • Invertir en la millora del professorat, el seu accés, promoció i estabilització com a formadors dels futurs professionals i professors amb especial rellevància de la investigació especialitzada en Infermeria.
  • Impulsar la carrera professional d’infermeres i infermers a través de la formació contínua.
  • Incrementar el personal d’Infermeria especialitzat i oferir places amb perfils d’especialitat reglada a més de les de Llevadora i Salut Mental
  • Donar l’oportunitat al personal d’Infermeria de realitzar les pràctiques clíniques amb independència de la situació sanitària.