Focus 2. Avaluació dels resultats d’aprenentatge
Avaluació dels resultats d'aprenentatge.pdf (906 kB)
Aquesta publicació se centra en quins mètodes d’avaluació es poden implementar per certificar l’assoliment d’aquells resultats d’aprenentatge. El document detalla els elements que formen part de la implementació d’una avaluació basada en criteris. Es continua fent èmfasi en la necessària alineació que s’ha de produir entre els resultats d’aprenentatge, la metodologia docent i els mètodes d’avaluació i com assegurar-la. Introdueix un element essencial en tot el procés: la retroacció o feedback a l’estudiantat. Aquest és un element necessari per assegurar un ensenyament centrat en l’estudiant i és un mecanisme de doble direcció que permet al professorat recollir els comentaris del seu estudiantat per millorar la definició dels resultats d’aprenentatge i millorar els mètodes docents i d’avaluació implementats.
Un element molt important per assegurar la qualitat de la implantació dels resultats d’aprenentatge i la seva avaluació és la definició d’una política d’avaluació que estigui alineada amb el nou paradigma de definició dels ensenyaments universitaris. El document aporta idees que poden utilitzar les universitats en la definició de la seva política. El Focus 2 aconsella un desplegament gradual i diferencia clarament entre titulacions de nova creació i les que ja estan implantades.
El document acaba amb una sèrie d’annexos que presenten eines que les universitats poden utilitzar en la implantació dels seus processos d’avaluació dels resultats d’aprenentatge i un recull documental amb moltes més eines i documents teòrics i pràctics d’orientació en el procés de desplegament.