La introducció de la perspectiva de gènere en els processos d'avaluació de la qualitat
L'aprovació del Marc general per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la docència universitària, per la Comissió d'Avaluació Institucional i de Programes d'AQU Catalunya el passat mes de desembre, és un primer pas cap al compliment del manament de l'article 28 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, que exigeix "incloure en el currículum dels graus i dels programes de postgrau la promoció de la perspectiva de gènere d'una manera transversal i dels estudis sobre la contribució de les dones al llarg de la història en tots els àmbits del coneixement i en l'activitat acadèmica i investigadora". Eva Benito - Tècnica de l'Àrea d'Avaluació de la Qualitat
Les desigualtats de gènere són el resultat estructural de diferents rols socials i formes més o menys explícites de violència, que es tradueixen en barreres objectives i subjectives en el camí cap a la igualtat. Repensar-nos i diagnosticar-nos és clau en aquest camí, ja iniciat per nombrosos observatoris, unitats i entitats en múltiples àmbits del sistema universitari. Josep Joan Moreso (president d'AQU Catalunya) i Daniel Torrents (gestor de projectes de l'Àrea d'Internacionalització i Generació del Coneixement)
L'ús de referents en el disseny de noves titulacions: Economia i Administració d'Empreses
L'establiment, l'any 2010, del Marc per a la verificació, el seguiment, la modificació i l'acreditació de titulacions oficials (Marc VSMA) va permetre a AQU Catalunya vincular de manera lògica els quatre processos d'avaluació que la legislació fixa per a les titulacions oficials, amb l'objectiu d'establir una coherència conceptual i una eficiència més gran en la gestió dels diferents processos d'avaluació, tant interns com externs. En el cas del procés de verificació, l'anàlisi de l'adequació dels objectius educatius per a programes de nova implantació s'ha realitzat sempre amb el concurs d'experts i tenint en compte tant les directrius europees com la normativa legal, si bé l'ús de referents disciplinaris, llevat d'aquells ensenyaments amb directrius fixades prèviament, no ha estat prou formalitzat. Carme Edo i Albert Basart - Gestors de projectes de l'Àrea d'Avaluació de la Qualitat