Focus 1. El perfil de les titulacions. Objectius de formació, perfil de graduació i resultats d’aprenentatge
El perfil de les titulacions. Objectius de formació, perfil de graduació i resultats d’aprenentatge.pdf (619 kB)
Es tracta d'un manual pràctic pensat perquè les universitats puguin implantar noves titulacions centrant-se en els resultats d’aprenentatge globals de la titulació i en les matèries que componen el seu pla d’estudis. D’aquesta manera, aquest primer lliurament de la sèrie arriba per acompanyar les universitats a l’hora de satisfer l’interès creixent perquè les institucions d’educació superior retin comptes sobre els resultats d’aprenentatge del seu estudiantat. És a dir, perquè hi hagi equilibri en la correlació entre els resultats esperats per qui cursa una titulació i el seu assoliment final.
Amb la publicació d’aquest document s’avança en direcció al canvi cap als resultats d’aprenentatge, cosa que obre el disseny de la titulació a una millor alineació del currículum i retiment de comptes en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Els resultats d’aprenentatge ben dissenyats aporten claredat a les expectatives del rendiment de l’estudiantat i permeten augmentar-ne la satisfacció. Els resultats de l’aprenentatge són, avui en dia, la peça fonamental que permet organitzar el currículum en una estructura coherent amb objectius, resultats d’aprenentatge, estratègies d’ensenyament, continguts i avaluació alineats per tal de millorar tant la coherència del currículum com l’aprenentatge de l'estudiantat, que es coneix també com alineació del currículum o del pla d’estudis. Amb el present document, assolir aquesta implantació coherent i equilibrada d’una titulació resultarà molt més fàcil per a les universitats i els òrgans responsables.