Maig 2013
AQU Catalunya ha fet balanç del procés d'avaluació docent de les universitats catalanes (2002-2012) i ha plantejat els pròxims moviments en aquest àmbit a la I Jornada de bones pràctiques del programa DOCENTIA organitzada per ANECA el 26 de febrer.
Al llarg de la sessió es van posar en comú les pràctiques dutes a terme en el marc del programa DOCENTIA (que ofereix suport a l'avaluació de l'activitat docent del professorat universitari), per part d'agències, equips de govern de les universitats i avaluadors. L'interès es va dirigir a compartir una mirada crítica cap als models actuals, i es van destacar les solucions trobades a problemes comuns i les millores que s'han desenvolupant en aquesta avaluació que, tot i ser voluntària, aconsegueix la participació d'un nombre destacat d'universitats.
D'entre les conclusions destaquen la importància que té aquest tipus d'avaluació per gestionar la qualitat de l'activitat docent del professorat universitari i afavorir el seu desenvolupament i reconeixement; la necessitat de simplificar el model i aconseguir més implicació institucional per consensuar la importància de les conseqüències de l'avaluació; i també la voluntat de reforçar l'autoregulació de les universitats i el paper dels avaluadors com a facilitadors del procés.
PDF La evaluación docente en las universidades catalanas (2002-2012): Balance y retos