L’enquesta de satisfacció dona una oportunitat a tot l’estudiantat d’avaluar la seva experiència universitària i permet que la seva veu sigui escoltada, oferint una font d’informació molt valuosa que ajuda les universitats a millorar les seves titulacions per a l’estudiantat actual i futur.
Ara presentem el segon informe triennal de satisfacció dels graduats i graduades i el primer informe triennal de satisfacció de les persones titulades de màster de les universitats catalanes, que engloba l’opinió de les promocions que van acabar els seus estudis entre els anys 2018 i 2020, de les set universitats públiques de Catalunya i de quatre de les universitats privades. En el cas dels graus, l’enquesta ha recollit unes 25.500 respostes, que representen el 26,3% del total de persones graduades; en el cas dels màsters, s’han recollit 14.000 respostes (el 23,7%.) Aquestes xifres asseguren que els resultats d’aquests estudis són sòlids i fiables.
Els resultats globals d’aquests informes mostren que la satisfacció amb els estudis de grau i de màster es consolida i reforcen les conclusions obtingudes en les darreres edicions. En destaquem els següents:
Satisfacció global amb els graus i els màsters
- Tant els graus (7,2) com els màsters (7,0) obtenen una puntuació de notable. El 77,2% de les persones graduades i el 74,4% de les persones titulades de màster repetirien la titulació.
- Cap àmbit disciplinari obté menys d’un 7,0, amb l’excepció dels màsters de Ciències Socials, que reben un 6,9.
Satisfacció amb els treballs de fi de grau i màster i les pràctiques externes
- La satisfacció de les persones que han cursat un grau o un màster amb els treballs de fi de titulació s’acosta al notable, tot i que varia per àmbit disciplinari.
- Les pràctiques externes es troben especialment ben valorades per les persones titulades de màster (7,4), i en particular per les provinents de l’àmbit de Ciències Experimentals.
Satisfacció amb els treballs de fi de titulació i les pràctiques externes (graus i màsters)
| TFG | TFM | Pràctiques externes (graus) | Pràctiques externes (màsters) |
---|
Humanitats | 7,0 | 6,0 | 5,4 | 7,7 |
Socials | 6,6 | 6,8 | 6,9 | 7,1 |
Ciències | 7,3 | 7,2 | 7,1 | 8,0 |
Salut | 6,2 | 7,2 | 7,4 | 7,4 |
Enginyeries | 7,0 | 6,8 | 6,7 | 7,7 |
Global | 6,7 | 6,8 | 6,9 | 7,4 |
Satisfacció amb els resultats de la formació
- La satisfacció amb la millora de competències comunicatives, personals i professionals és bona en tots dos tipus de titulació i en el conjunt d’àmbits de coneixement.
- Hi ha marge de millora en la satisfacció amb l’adquisició i millora de competències professionals en els graus d’Humanitats, i en la satisfacció amb la millora d’habilitats comunicatives en els graus d’Enginyeries.
Satisfacció amb els resultats de la formació (graus)
| Millora de les habilitats comunicatives | Millora de les competències personals | Millora de les capacitats per a la professió |
---|
Humanitats | 7,1 | 7,0 | 6,4 |
Socials | 7,2 | 7,3 | 7,1 |
Ciències | 6,7 | 7,1 | 7,1 |
Salut | 7,1 | 7,2 | 7,4 |
Enginyeries | 6,4 | 7,1 | 7,2 |
Global | 7,0 | 7,2 | 7,1 |
Satisfacció amb els resultats de la formació (màsters)*
| Millora de les habilitats comunicatives | Millora de les competències personals | Millora de les capacitats per a la professió |
---|
Humanitats | - | 7,1 | 7,5 |
Socials | - | 7,3 | 7,2 |
Ciències | - | 7,4 | 7,5 |
Salut | - | 7,5 | 7,3 |
Enginyeries | - | 7,4 | 7,4 |
Global | - | 7,3 | 7,3 |
*En alguns casos, els indicadors de graus i EAS no es recullen per a les persones titulades de màster. Quan és així, la informació dels màsters apareix marcada amb un guionet (-).
Satisfacció amb els serveis de suport a l’estudiantat
- Destaca la bona puntuació que reben el campus virtual, les instal·lacions i la biblioteca per part de les persones graduades en Ciències Experimentals.
- Hi ha un ampli marge de millora en el sistema de gestió de queixes i en els serveis de suport i informació.
Satisfacció amb els serveis de suport a l’estudiantat (graus)
| Campus virtual | Instal·lacions (excepte UOC) | Biblioteca | Serveis de suport i informació | Resposta a queixes | Informació al web |
---|
Humanitats | 6,5 | 6,1 | 7,4 | 5,8 | 5,2 | 6,3 |
Socials | 7,3 | 6,9 | 7,0 | 6,1 | 5,6 | 6,9 |
Ciències | 7,7 | 6,9 | 7,8 | 5,9 | 5,5 | 6,9 |
Salut | 7,3 | 6,5 | 7,2 | 6,2 | 5,5 | 6,9 |
Enginyeries | 7,4 | 6,4 | 7,1 | 5,8 | 5,5 | 6,7 |
Global | 7,3 | 6,4 | 7,2 | 6,0 | 5,5 | 6,8 |
Satisfacció amb els serveis de suport a l’estudiantat (màsters)
| Campus virtual | Instal·lacions (excepte UOC) | Biblioteca | Serveis de suport i informació | Resposta a queixes | Informació al web |
---|
Humanitats | - | 7,4 | - | - | - | 7,0 |
Socials | - | 7,2 | - | - | - | 7,5 |
Ciències | - | 7,2 | - | - | - | 7,4 |
Salut | - | 7,2 | - | - | - | 7,2 |
Enginyeries | - | 6,9 | - | - | - | 7,5 |
Global | - | 7,2 | - | - | - | 7,4 |
Satisfacció amb el procés d’ensenyament-aprenentatge
- Les persones graduades en Ciències Experimentals pensen que la tutorització i els sistemes d’avaluació poden millorar substancialment.
- Les persones que tot just han acabat un grau de l’àmbit d’Enginyeries suggereixen que el volum de feina, el professorat, la metodologia docent i la tutorització tenen un ampli marge de millora.
Satisfacció amb el procés d’ensenyament-aprenentatge (graus)
| Estructura del pla d'estudis | Coordinació de les assignatures | Volum de feina | Professorat | Metodologia docent | Utilitat de la tutorització | Sistemes d'avaluació |
---|
Humanitats | 6,3 | 5,5 | 6,2 | 6,9 | 6,3 | 5,8 | 5,7 |
Socials | 6,7 | 5,7 | 6,3 | 6,6 | 6,1 | 5,5 | 5,8 |
Ciències | 7,0 | 5,9 | 5,6 | 6,9 | 6,1 | 4,9 | 5,0 |
Salut | 6,9 | 5,6 | 5,7 | 6,8 | 6,2 | 5,5 | 5,3 |
Enginyeries | 6,6 | 5,7 | 5,2 | 6,2 | 5,7 | 4,7 | 5,2 |
Global | 6,7 | 5,7 | 5,9 | 6,6 | 6,1 | 5,4 | 5,5 |
Satisfacció amb el procés d’ensenyament-aprenentatge (màsters)
| Organització (estructura, coordinació, etc.) | Volum de feina ajustat | Professorat | Metodologia docent | Sistemes d'avaluació | Nivell acadèmic d'accés adient | Continguts adequats al perfil formatiu del màster |
---|
Humanitats | 6,3 | 7,2 | 7,4 | 7,1 | 7,0 | 8,6 | 7,3 |
Socials | 6,3 | 6,7 | 7,1 | 6,8 | 6,6 | 8,7 | 7,0 |
Ciències | 6,2 | 6,7 | 7,1 | 6,8 | 6,6 | 8,7 | 7,0 |
Salut | 6,1 | 6,8 | 7,2 | 6,7 | 6,5 | 8,6 | 6,9 |
Enginyeries | 6,2 | 6,8 | 7,0 | 6,6 | 6,5 | 8,6 | 6,9 |
Global | 6,2 | 6,8 | 7,1 | 6,8 | 6,6 | 8,7 | 7,1 |