Publicació trimestral d'AQU Catalunya
Francesc Xavier Grau i Vidal, president d'AQU Catalunya
L’època en què vivim està marcada per reptes ecològics i demogràfics d’escala planetària, per una creixent competència global i per amenaces progressives a les formes democràtiques tradicionals de govern. En conjunt, és una situació inquietant, on una sensació estesa d’incertesa alimenta discursos populistes. En aquest context global, encara hem de fer front als efectes de successives crisis financeres, econòmiques, sanitàries i, més recentment, energètiques en les finances públiques i en el potencial de creixement econòmic a mitjà termini.
A instàncies del seu Consell de Govern, l’Agència ha dut a terme una anàlisi destinada a conèixer les edats d’obtenció de les acreditacions de professorat. En l’informe, que analitza aquesta realitat segmentant per gènere, es tenen en compte els informes favorables de professorat lector, les acreditacions de recerca i les acreditacions de recerca avançada.
L’aprenentatge basat en reptes i els projectes interdisciplinaris són algunes de les claus per fomentar les competències professionals, com ara l’aplicació de coneixements adquirits i la resolució de problemes, o la gestió d’actuacions tècniques.
Una de les recomanacions més destacades que ens va fer el 2007 el comitè d’avaluació externa d’ENQA que va avaluar AQU Catalunya sobre el compliment dels Estàndards i directrius per a l’assegurament de la qualitat en l’Espai europeu d’educació superior (ESG) va ser l’elaboració d’un pla estratègic, en col·laboració amb les universitats i amb el Govern de la Generalitat, "[...] for better sustaining and coordinating its various quality assurance activities in order to achieve more integration, visibility of the priorities and synergy between them".
|
|
|
|
|