Davant d'aquest fet, el sistema s'ha de plantejar la manera com s'aborda el reconeixement acadèmic d'aquests coneixements. En aquest sentit, no tan sols les universitats, sinó també els governs i altres institucions com ara les ENIC-NARIC i les agències d'avaluació de la qualitat, han de treballar per donar resposta a aquesta realitat. Carme Edo - Gestora de projectes
Marc Català de Qualificacions de l’Educació Superior: una eina per al disseny i l’acreditació de les titulacions
La proposta d’elaboració d’un marc de qualificacions de l’educació superior a Catalunya la llança la Dra. Gemma Rauret, pel vintè aniversari de la creació d’AQU Catalunya, amb la finalitat d’ajudar les universitats a l’hora de dissenyar titulacions d’una manera més coherent i que permetés informar la societat sobre allò que les persones graduades coneixien i eren capaces de fer en completar els estudis universitaris. AQU Catalunya va entomar aquesta proposta i li va encarregar liderar un grup de persones expertes que va elaborar el Marc que ara presentem.
Els marcs de qualificacions són instruments per al desenvolupament i la classificació de qualificacions, és a dir, del conjunt d’habilitats certificades mitjançant un títol o diploma o documentades per altres mitjans. En el seu sentit més bàsic, es poden entendre com a classificadors que especifiquen la relació -horitzontal i vertical- entre les diferents qualificacions dins d’un sistema educatiu. Els marcs de qualificació permeten la comparabilitat i la transparència dins de l’EEES, que faciliten el moviment de l’alumnat dins d’un mateix sistema d'educació superior i entre sistemes educatius diferents. Josep Manel Torres Solà - Cap de l'Àrea d'Avaluació de la Qualitat d’AQU Catalunya