El programa Via Universitària: informació per poder decidir polítiques d’accés i condicions d’aprenentatge dels estudis universitaris
La dimensió social de l’educació superior europea és una qüestió que no pot passar desapercebuda en cap territori que hagi apostat, l’última dècada, per la creació de l’Espai europeu d’educació superior (EEES). Aquesta dimensió abraça, entre d’altres, el component socioeconòmic dels estudiants universitaris, les seues condicions de vida i d’aprenentatge, el retorn que obtenen dels estudis cursats o les possibilitats que tenen d’adherir-se amb èxit a programes de mobilitat internacional. Quan parlem de la dimensió social de l’educació superior parlem també, per tant, d’equitat, d’oportunitats, de classes socials, de suport familiar, de dedicació als estudis, d’ascensió social, de satisfacció amb la universitat i, en definitiva, d’un ampli ventall de variables, tant de caire quantitatiu com qualitatiu. I aquests factors només poden testimoniar la realitat universitària dels nostres territoris mitjançant la posada en marxa d’estudis sistemàtics, basats en dades i amb perspectiva comparada. Francesc Xavier Grau i Vidal - Vicepresident primer de la Xarxa Vives d’Universitats