Francesc Xavier Grau i Vidal
Vicepresident primer de la Xarxa Vives dUniversitats
La dimensió social de leducació superior europea és una qüestió que no pot passar desapercebuda en cap territori que hagi apostat, lúltima dècada, per la creació de lEspai europeu deducació superior (EEES). Aquesta dimensió abraça, entre daltres, el component socioeconòmic dels estudiants universitaris, les seues condicions de vida i daprenentatge, el retorn que obtenen dels estudis cursats o les possibilitats que tenen dadherir-se amb èxit a programes de mobilitat internacional. Quan parlem de la dimensió social de leducació superior parlem també, per tant, dequitat, doportunitats, de classes socials, de suport familiar, de dedicació als estudis, dascensió social, de satisfacció amb la universitat i, en definitiva, dun ampli ventall de variables, tant de caire quantitatiu com qualitatiu. I aquests factors només poden testimoniar la realitat universitària dels nostres territoris mitjançant la posada en marxa destudis sistemàtics, basats en dades i amb perspectiva comparada.