Publicació trimestral d'AQU Catalunya
Josep Joan Moreso Mateos, president d'AQU Catalunya
És tradició del butlletí de l’Agència que dediquem el primer editorial de l’any a explicar els reptes que preveiem afrontar. Si em permeteu, aquesta vegada voldria fer una referència al primer editorial que vaig escriure com a president d’AQU Catalunya (elButlletí núm. 67, juliol 2013). Hi posava en relleu que l’Agència havia de ser un instrument d’estímul i de millora del sistema universitari català, mai un entrebanc. I per aconseguir-ho, atès que es tracta d’una tasca col·lectiva, la fortuna final depenia de la unió i l’articulació dels esforços de tothom.
Conscients de la polèmica que pot generar abordar la temàtica de l’avaluació de la docència del professorat universitari, nogensmenys hi albirem la seva oportunitat. Segurament coincidim que el prestigi d’una institució universitària depèn de la qualitat del seu professorat. D’entrada, l’avaluació del professorat hauria de tenir present les tres funcions que configuren la nostra professió: la docència, la recerca i la gestió.
Conèixer el que pensen les persones titulades sobre el seu pas per la universitat és essencial per poder millorar l’oferta educativa i ajudar a futurs i futures estudiants a triar els seus estudis de manera informada. L’enquesta de satisfacció coordinada per AQU Catalunya des del 2015 dona resposta a aquestes necessitats. L’enquesta recull l’opinió de les persones que tot just han acabat els seus estudis de grau i màster sobre la seva experiència, i els demana que comentin, honestament, com ha estat estudiar la seva titulació a la seva universitat.
Catalunya ha creat un model propi d’universitats i d’activitat universitària. Les universitats catalanes es troben davant de noves realitats, nous reptes i noves oportunitats. Els processos d’internacionalització afecten plenament el nostre món universitari i requereixen polítiques i estratègies ben afinades en àmbits com ara la qualitat de la docència i la recerca, la mobilitat dels estudiants i del professorat, o la convergència cap a la constitució d’un Espai europeu d’ensenyament superior.
|
|
|
|
|