Publicació trimestral d'AQU Catalunya
Jaume Valls Pasola, director d'AQU Catalunya
L’agost passat va morir el dibuixant Sempé. Feia uns dibuixos magnífics, plens d’ironia i tendresa, a mig camí entre l’acudit i la il·lustració. Un dels seus llibres més coneguts, tot un clàssic del segle XX, porta per títol Tout se complique. Vaig treballar amb un catedràtic que, quan a algú se li complicaven les coses laboralment parlant, li regalava un exemplar del llibre. “Tot es complica” és, a hores d’ara, una expressió adient per als escenaris actuals de la qualitat en el sistema universitari espanyol.
AQU Catalunya ha elaborat una anàlisi des de la perspectiva de gènere de totes les seves avaluacions de recerca dutes a terme fins al 2021.
Des de fa més de vint anys AQU Catalunya emet les acreditacions de recerca, que són un requisit establert per la legislació per optar a un concurs de professorat agregat. La de professor agregat és una figura permanent i té plena capacitat docent i investigadora.
Avançar el contacte amb el món laboral i reforçar la formació per competències són algunes de les claus per fomentar l’ocupabilitat dels graus en Economia, Administració i Direcció d’Empreses i Psicologia.
De totes les valuosíssimes i nombroses dades que conté l’informe Perspectiva de gènere en l’acreditació de professorat, n’hi ha moltes que, per desgràcia, no sorprenen ningú mínimament familiaritzat amb la situació de les dones en el món de la recerca. L’informe confirma, per exemple, que les dones sol·liciten menys acreditacions que els homes i que ho fan més tard. Constata també que la bretxa s’engrandeix a mesura que s’avança en la carrera acadèmica.
|
|
|
|
|