Què opinen els graduats recents sobre el seu pas per la universitat?
Conèixer la satisfacció dels estudiants amb la qualitat de la seva experiència educativa és condició necessària per poder millorar les titulacions. Per tal de donar resposta a aquesta necessitat, AQU Catalunya ha coordinat, des de l'any 2015, l'enquesta anual de satisfacció dirigida als titulats que tot just han acabat els seus estudis de grau. L'enquesta recull l'opinió sobre la seva experiència i els demana que comentin, honestament, com ha estat estudiar la seva carrera i a la seva universitat. Daniel Torrents - Gestor de projectes de l'Àrea d'Internacionalització i Generació del Coneixement
Consideracions sobre l’assegurament de la qualitat en la formació en línia (e-learning)
Les universitats i els centres d'educació superior de tot Europa i d'una gran part del món han incorporat ràpidament nous mètodes d'ensenyament i aprenentatge relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació. Ens estem referint als ensenyaments virtuals o semipresencials. Les universitats i els centres d'educació superior s'han adaptat ràpidament a aquest escenari. No obstant això, les agències de qualitat presenten, en general, una certa demora a l'hora d'abordar les particularitats dels processos d'assegurament de la qualitat en e-learning. Esther Huertas - Gestora de projectes de l'Àrea d'Avaluació de la Qualitat
Projecte TeSLA: assegurament de la qualitat de l'avaluació en línia
Actualment, la nostra societat viu a l'era digital, fet que es pot explicar principalment per la globalització i el fàcil accés a Internet. Aquests dos elements també han impactat directament en el procés d'ensenyament-aprenentatge i en les institucions d'educació superior. Així mateix, hi ha diversos estudis que mostren que la gran majoria d'universitats imparteixen o es plantegen impartir educació en línia o semipresencial. Roger Roca - Gestor de projectes de l'Àrea d'Internacionalització i Generació del Coneixement