Maig 2009
Elaborades per professorat de les universitats catalanes i coordinades per AQU Catalunya, les guies posen a disposició dels docents uns recursos de referències i d'exemplificacions que els permetin poder dissenyar, en coherència amb el perfil de formació d'una titulació i els objectius de les matèries, les estratègies d'avaluació dels aprenentatges dels estudiants.
En el nou paradigma educatiu establert per Bolonya, l'estudiant passa a ser l'eix sobre el qual es dissenyen l'ensenyament i l'aprenentatge i se li amplien les possibilitats d'adquirir coneixement. Les classes magistrals queden superades i l'avaluació dels objectius formatius de l'estudiant adquireix més rellevància. Així, la universitat, a més de formadora, és certificadora de les competències de l'estudiant.
En aquest sentit, les guies que publica AQU Catalunya són dels primers documents en el context europeu que proporcionen un marc de referència que permet triar i dissenyar proves avaluatives coherents amb els resultats d'aprenentatge pretesos, i una major transparència sobre els mètodes i criteris de valoració.
A partir d'avui es poden consultar al web d'AQU Catalunya les guies següents:
Els documents que continuen en procés d'edició i es preveu que es publiquin al llarg del mes de maig són els següents: