Mèrits de gestió
El Decret 405/2006, de 24 d'octubre, estableix les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, que consisteixen en un complement addicional per mèrits de docència, recerca i gestió en el marc de les disponibilitats pressupostàries. Aquest complement es concreta en una quantia anual individual i consolidable, que assigna el consell social de cada universitat, a proposta del respectiu consell de govern d'aquesta i prèvia avaluació favorable d'AQU Catalunya.
Per a l'avaluació de la gestió s'assignen punts en funció dels càrrecs exercits. Segons la puntuació assolida, els sol·licitants se situen en un dels quatre trams previstos, cadascun dels quals està associat a una retribució econòmica. El decret estableix que AQU certifica els informes d'avaluació dels mèrits de gestió del professorat que fan les universitats.
Resolucions
CORRECCIÓ D'ERRADES a la Resolució REU/4406/2023, de 22 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2023, per a l'assignació de les retribucions addicionals (DOGC núm. 9069, de 29.12.2023)
RESOLUCIÓ REU/4406/2023, de 22 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2023, per a l'assignació de les retribucions addicionals.
Avaluació
Per a l'avaluació de l'activitat de gestió del personal docent i investigador, les universitats públiques catalanes han de:
- Constatar els períodes de gestió així com el tipus de tasques realitzades per a cada sol·licitant.
- Assignar els punts d'acord amb allò establert en el Decret 405/2006, de 24 d'octubre.
- Establir l'estructura i la composició de l'òrgan d'avaluació, que emetrà el judici valoratiu de les tasques de gestió desenvolupades pel sol·licitant.
- Trametre, fins al 19 de juliol de 2024, a AQU Catalunya els informes d'avaluació de l'activitat de gestió del personal docent i investigador tant pel que fa als mèrits de gestió establerts en l'article 6.5 del Decret 405/2006, de 24 d'octubre, com a la resta de mèrits de gestió.
Instruccions per a la tramesa dels informes amb els resultats de l'avaluació de les universitats
Certificació
La Comissió específica per a l'Avaluació de l'Activitat Docent i de Gestió certifica els informes d'avaluació de l'activitat de gestió que compleixin les condicions d'avaluació esmentades i allò establert en el Decret 405/2006. S'ha d'especificar, especialment, el compliment de l'article 5.2.c del Decret.
Durant el procés de certificació la Comissió específica per a l'Avaluació de l'Activitat Docent i de Gestió pot sol·licitar a les universitats les proves documentals del procés d'avaluació que consideri convenients.