AQU Catalunya es reuneix amb les Unitats Tècniques de Qualitat de les universitats catalanes
L’Agència ha presentat als tècnics de qualitat de les universitats catalanes un Informe del Director en el qual se’ls ha informat sobre els referents, sobre l’actualització de la metodologia de l’avaluació docent i sobre els pròxims estudis que es duran a terme. Entre altres qüestions, també s’ha debatut l’estratègia d’avaluació de les microcredencials.
Com fa periòdicament, AQU Catalunya ha convocat els representants de les Unitats Tècniques de Qualitat (UTQ) de les universitats públiques i privades de Catalunya. La trobada, que ha tingut lloc telemàticament, s'ha començat transmetent als assistents les qüestions relatives a l’Informe del Director, amb el qual el director de l’Agència, Jaume Valls Pasola, posa al dia regularment les UTQs sobre les activitats que s’estan portant a terme internament.
Primerament, el text del director ha fet un balanç general sobre les activitats d’avaluació de l’Agència al llarg del 2023, així com les que estan a hores d’ara en marxa i les que AQU Catalunya té previst realitzar en el futur proper. A més, l’Informe del Director ha posat de relleu el debat que es va produir en la reunió celebrada a l’agència el dia 7 de març per debatre el nou Marc VSMA. Sobre aquesta qüestió, destaca l’esment fet en la reunió precedent de la necessitat de simplificar els processos d’avaluació.
Posteriorment, a través de l'informe també s’ha parlat a les UTQs sobre els referents que actualment està publicant l’Agència, que són els documents que AQU posa a l’abast de les universitats per orientar-les en els processos de disseny i avaluació de nous títols. Finalment, l'informe ha presentat als assistents les bases per a l’actualització de la metodologia d’avaluació docent; els pròxims estudis en què se centrarà l’Agència, i les properes jornades que se celebraran.
A banda de l’Informe del Director, la cap de l’àrea de qualitat d’AQU Catalunya, Esther Huertas, també ha abordat en la reunió l’estat del desplegament del Reial Decret 822/2021, que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat. A continuació, s'han exposat les primeres conclusions sobre els processos pilot que s’estan portant a terme de seguiment i renovació de l’acreditació institucional de centres. Finalment, s'ha establert un debat sobre l’estratègia de microcredencials.