Educació superior i treball a Catalunya
D’un temps ençà les universitats catalanes han sentit la necessitat de conèixer la inserció dels seus titulats a la vida professional i laboral per a la qual s’ha pretès formar-los. Aquest coneixement és indispensable per a un disseny adequat dels currículums i plans d’estudi i la revisió dels models didàctics aplicats.
Per cobrir aquesta mancança, l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, va decidir posar en marxa una macroenquesta sobre un univers integrat pel grup del 1998, és a dir, tots els qui van finalitzar els estudis el curs 1997-98 (llevat dels titulats en Medicina per raons que s’expliquen en el capítol «Característiques tècniques de l’estudi»). El disseny del qüestionari es va fer amb molta cura i hi van col·laborar experts de totes les universitats. La resposta fou molt nombrosa de tal manera que finalment, i per primera vegada, es va recollir una informació que donava una visió completa i detallada de l’estat de la qüestió.
Aquesta informació, degudament processada i explicada pels experts que han dirigit el treball, constitueix el contingut d’aquest llibre. És una eina que es posa a disposició de tota la societat, però molt especialment de les instàncies polítiques i universitàries responsables de les decisions que configuren i configuraran els quefers de les institucions d’ensenyament superior que operen al nostre entorn.