Perfils del professorat agregat 2017-2019 (2022)
L’informe Perfils del professorat agregat (2017-2019) analitza els currículums de les persones que van obtenir l’informe favorable en aquest període.
En el període 2017-2019, AQU Catalunya va avaluar gairebé 1.500 sol·licituds d’acreditació de recerca. D’aquestes, s’han analitzat 889 currículums favorables, pels sis àmbits de coneixement diferents que avalua la Comissió d’Avaluació de la Recerca (CAR): Humanitats, Ciències Socials, Ciències, Ciències de la Vida, Ciències Mèdiques i de la Salut i Enginyeria i Arquitectura. El resultat d’aquesta anàlisi es plasma en l’informe Perfils del professorat agregat (2017-2019), que analitza el al 97,8% de les avaluacions realitzades durant aquests tres anys. L’objectiu de l’estudi és oferir una visió orientativa dels mèrits necessaris per superar l’avaluació.
En l’Informe, per a cada àmbit s’estableix el perfil quantitatiu dels mèrits, principalment en publicacions (articles indexats, capítols del llibre, comunicacions en congressos i presentacions escrites i orals a congressos, i publicacions per quartils), projectes de recerca (competitius en els quals s’ha estat IP o en els quals s’ha participat), i activitat formativa (direcció de tesis doctorals) que tenen de mitjana les persones que assoleixen l’informe de professorat agregat. A més, també s’explica l’evolució del nombre d’avaluacions de recerca, així com l’evolució de la proporció d’avaluacions favorables respecte els currículums analitzats.
El document té una marcada voluntat pedagògica i pretén presentar un perfil orientador a les persones que volen sol·licitar una acreditació de recerca. En cap cas no substitueix els criteris d’avaluació que aplica la CAR i que es poden consultar al web d’AQU Catalunya. En aquest sentit, cal fer èmfasi en el fet que, en les avaluacions de professorat, la qualitat preval sobre els indicadors merament quantitatius.
Perfils del professorat agregat 2017-2019 (2022)