S’aproven els avantprojectes de la Planificació d'activitats i de Pressupost per a 2022
El Consell de Govern d’AQU Catalunya ha aprovat l’avantprojecte de la Planificació d’activitats i el Pressupost d’AQU Catalunya per a l’any 2022.
L’avantprojecte de Planificació d’Activitats de l’any 2022 ha pres com a punt de partida la planificació de l’any anterior, el Pla estratègic 2019-2022, el Pla d’actuacions 2019-2022 que dona resposta als requeriments de l’avaluació externa d’ENQA, i les millores que es desprenen dels processos de metaavaluació d’AQU Catalunya.
La novetat d’aquesta Planificació és que les activitats, a més d’estar estructurades per eixos estratègics, s’agrupen en els cinc compromisos de responsabilitat social corporativa als que AQU Catalunya vol donar resposta:
- El compromís amb la millora de l’educació superior.
- El compromís amb la societat
- El compromís amb el bon govern
- El compromís amb les aliances
- El compromís amb l’àmbit laboral
Per a l’any 2022, s’ha previst una continuïtat amb les activitats en tots els àmbits i es destaca com a novetats:
- Treballar per a la reducció dels terminis de resolució de les avaluacions.
- Organitzar el premi AQU Catalunya per distingir les millors bones practiques en matèria de SGIQ.
- Dissenyar el sistema per establir convocatòries anuals d’avaluació del professorat dels processos previs a la contractació.
- Iniciar l’enquesta d’inserció laboral 2023 a les persones que es van titular fa tres anys.
- Aprovar el Pla estratègic 2023-2026.
- Superar l’avaluació externa internacional de compliment dels Estàndards i directrius per a l’assegurament de la qualitat a l’Espai europeu d’educació superior.
En el cas de l’avantprojecte de pressupost per a 2022, s’ha mantingut com a ingressos les mateixes aportacions que les d’anys anteriors per part del Govern de la Generalitat de Catalunya i pel que fa a les despeses s’han adaptat a les activitats plantejades en l’avantprojecte de Planificació d’activitats 2022, en especial el retorn a la modalitat presencial dels processos d’avaluació.