Presentació de sol·licituds
La convocatòria d’acreditació per a professorat agregat (acreditació de recerca, segons la Llei 1/2003) està permanentment oberta. Per presentar la sol·licitud, heu de seguir els passos que s’indiquen a continuació:
- Pas previ. Requisits i incompatibilitats
- Pas 1. Preparar la documentació
- Pas 2. Sol·licitar el tràmit
- Pas 3. Adjuntar la documentació i fer el pagament
- Termini de resolució
- Preguntes freqüents i contacte
Pas previ. Requisits i incompatibilitats
Abans d’iniciar la sol·licitud cal que comproveu que compliu els requisits exigits i que esteu al corrent de les incompatibilitats indicades.
Requisits
- Estar en possessió del títol de doctor o doctora.
- Acreditar nou mesos de mobilitat acadèmica exclusivament durant el període de formació postdoctoral (tret de les persones que n’estiguin exemptes). Per assolir el requisit, es poden aportar diversos períodes de mobilitat de, com a mínim, un mes.
Quines són les exempcions al requisit de mobilitat? - Acreditar simultàniament una trajectòria i una docència mínimes: quatre anys a temps complet, o l’equivalent a temps parcial. Amb caràcter general, serà necessari un mínim de 30 crèdits ECTS o 300 hores impartides (tret de les persones que n’estiguin exemptes).
Com es concreta el requisit d’acreditar simultàniament una trajectòria i una docència mínimes?
Incompatibilitats
- No s’acceptaran a tràmit les sol·licituds d’acreditació per a professorat agregat quan la persona ja disposi d’una acreditació de recerca o de recerca avançada emesa per AQU Catalunya, atès que tenen validesa permanent.
- La presentació d’una sol·licitud d’acreditació per a professorat agregat és incompatible amb la presentació, simultàniament, d’una sol·licitud d’acreditació per a catedràtic o catedràtica.
- No s’admetrà cap nova sol·licitud mentre no s’hagi resolt l’anterior.
- En cas de denegació de l’acreditació per a professorat agregat, per presentar una nova sol·licitud d’acreditació per a professorat agregat o una sol·licitud d’acreditació per a catedràtic o catedràtica haurà de transcórrer un any des de la data de presentació de l’última sol·licitud.
- En cas de denegació de l’acreditació per a catedràtic o catedràtica, la persona sol·licitant podrà presentar una nova sol·licitud d’acreditació per a professorat agregat, mentre que per presentar una nova sol·licitud d’acreditació per a catedràtic o catedràtica haurà de transcórrer un any des de la data de presentació de l’última sol·licitud.
- La Comissió d’Avaluació de la Recerca d’AQU reconeix que l’obtenció de l’acreditació per a catedràtic o catedràtica inclou l’obtenció de l’acreditació per a professorat agregat.
En cas de dubte, podeu consultar l’apartat de Preguntes freqüents i de Procediment d’acreditació a la nostra pàgina web.
Per fer el tràmit caldrà que us identifiqueu amb algun dels mecanismes d'identificació digital vàlids com l'idCAT Mòbil, Cl@ve, DNI electrònic, idCAT Certificat, FNMT, T-CAT, etc.
Pas 1. Preparar la documentació
Abans d’iniciar la sol·licitud, prepareu la documentació necessària per poder fer el tràmit de l’acreditació.
Documentació
DNI o passaport
Només en cas que la persona sol·licitant no autoritzi la consulta de dades telemàtiques a la Plataforma d’Integració i Col·laboració Administrativa (PICA).
Títol de doctor o doctora
Només per als doctorats estrangers i per als casos en què la persona sol·licitant no autoritzi la consulta de dades telemàtiques a la PICA.
Títol de família nombrosa o monoparental
Per obtenir una bonificació de la taxa cal presentar el títol de família nombrosa o monoparental (només en cas que la persona sol·licitant no autoritzi la consulta de dades telemàtiques a la PICA).
Mobilitat
Formulari que acrediti el compliment del requisit de mobilitat, d’acord amb el model publicat al web, i la seva documentació justificativa en un únic arxiu (preferentment PDF). Les dades consignades al formulari han de coincidir estrictament amb el/s certificat/s presentat/s. Si escau, certificat d’exempció del requisit de mobilitat acadèmica.
Formulari requisit de mobilitat
Currículum
El currículum haurà de contenir una secció narrativa sobre la qualitat, la rellevància i l’impacte de les contribucions respecte de les dimensions avaluades, d’acord amb les instruccions facilitades al model de currículum. La persona sol·licitant ha d’indicar totes les dades que identifiquen els mèrits inclosos al currículum. En el cas de les publicacions és imprescindible aportar l’enllaç navegable a la publicació, així com els indicis de qualitat i repercussió.
Distinció o distincions de recerca
Distinció o distincions de recerca, si escau, a l’efecte de demostrar la suficiència pel que fa als mèrits de recerca i transferència i intercanvi del coneixement en el sentit que estableixen els criteris d’avaluació (en un únic arxiu, preferentment PDF).
Certificat d’estada de recerca o transferència
Pel que fa a les estades de recerca, caldrà aportar un certificat d’estada de recerca o transferència emès per la universitat o centre de recerca receptor en què constin les dates inici i final de l’estada (dia/mes/any). Els certificats de recerca s’han de presentar en un únic arxiu (preferentment PDF). A l’efecte de l’avaluació, no es consideraran les estades de recerca que no estiguin certificades oficialment.
Mèrits d’experiència professional
Pel que fa a l’acreditació dels mèrits d’experiència professional, cal aportar l’informe de vida laboral.
Projectes de recerca competitius
Cal aportar un certificat de participació en projectes de recerca competitius emès per la universitat o centre de recerca en què consti la informació següent: títol del projecte, l’entitat finançadora, la referència de la concessió, l’import concedit i la durada del projecte. Els certificats s’han de presentar en un únic arxiu (preferentment PDF). A l’efecte de l’avaluació, no es consideraran els projectes de recerca que no estiguin certificats oficialment pel vicerectorat competent.
Requisit mínim de docència
Pel que fa al requisit mínim de docència universitària reglada, cal aportar:
- Full de serveis, emès per la persona responsable de recursos humans i/o personal de la institució corresponent, en què constin el règim de dedicació de la persona sol·licitant, la categoria professional i el dia, mes i any d’inici de la vinculació amb el centre.
- Certificat de dedicació docent, emès per la universitat en què consti la dedicació docent en els termes indicats al model que està publicat al web de l’Agència. Els certificats s’han de presentar en un únic arxiu (preferentment PDF). Si escau, certificat de les excepcions o de la reducció del requisit d’activitat docent, d’acord amb els criteris d’avaluació de la convocatòria.
Certificat de dedicació docent
Dimensió docent
Pel que fa a l’avaluació de la dimensió docent, cal aportar la documentació justificativa dels mèrits consignats a l’apartat corresponent del CV:
- Certificat de qualitat docent. Certificat DOCENTIA o anàlegs de la resta d’agències membres de la xarxa REACU. Com a norma general, les persones sol·licitants han d’aportar com a evidència de la qualitat de l’encàrrec docent dut a terme les avaluacions positives de la seva docència fetes per les seves universitats mitjançant un manual d’avaluació docent certificat per AQU Catalunya o per programes anàlegs de la resta d’agències membres de la xarxa.
Només en aquells casos en què l’avaluació a partir del manual de la universitat no hagi estat possible per no reunir els requisits necessaris per sol·licitar-la, les comissions específiques de la CAR faran l’avaluació directa. Si es produeix aquesta situació excepcional, la persona sol·licitant haurà d’aportar:
- Certificat de dedicació docent. Certificat emès per la universitat en què consti la dedicació docent en els termes indicats al model que està publicat al web de l’Agència. Tota la docència impartida s’ha de presentar en un únic arxiu (preferentment en format PDF).
No cal presentar la mateixa informació més d’una vegada: si ja s’ha adjuntat a l’aplicació a l’apartat de requisits mínims de docència, no és necessari tornar-la a adjuntar.
Certificat de dedicació docent
- Document d’evidències de qualitat docent. Enquestes de satisfacció de l’estudiantat, informe d’un responsable acadèmic relatiu a la qualitat de l’activitat docent i/o certificat de concessió dels projectes d’innovació docent. Aquestes evidències s’han de presentar en un únic arxiu (preferentment en format PDF).
Publicacions acceptades
No s’han d’adjuntar les publicacions referenciades al model de currículum. No obstant això, en el cas que les publicacions estiguin acceptades però pendents de publicació, s’ha d’adjuntar el treball, amb un document justificatiu de l’acceptació definitiva de la publicació per part de l’editorial, en un únic arxiu (preferentment PDF).
Informe valoratiu
A la sol·licitud es poden indicar fins a tres adreces de correu electrònic d’acadèmics i acadèmiques de prestigi reconegut perquè emetin un informe valoratiu confidencial sobre la trajectòria acadèmica de la persona sol·licitant. Aquestes persones rebran un correu electrònic des del qual podran redactar i enviar l’informe valoratiu.
Pas 2. Sol·licitar el tràmit
Primer
Podeu accedir al tràmit des del nostre web o a través del web de la Oficina Virtual de Tràmits Gencat; a la barra de cerca busqueu la convocatòria i seleccioneu el tràmit corresponent.
Segon
Escolliu la opció “Sol·licitar l’acreditació” i premeu “Inicia”. Tot seguit, accediu per emplenar les dades i validar els camps. Finalment, signeu i envieu el tràmit.
Mentre estigueu emplenant la sol·licitud podeu seleccionar l'opció de desar un esborrany si voleu continuar amb la sol·licitud més tard. Rebreu un correu electrònic per poder accedir a l’esborrany.
Si teniu alguna incidència a l’iniciar o enviar la sol·licitud, proveu de canviar de navegador, accedir amb finestra oculta o eliminar les cookies.
Si la incidència persisteix, haureu d’enviar un correu electrònic amb la captura de pantalla de la incidència a professorat@aqu.cat
Tercer
Un cop finalitzat el tràmit de la sol·licitud, rebreu un correu electrònic amb l’acusament de rebuda, on apareix el codi ID per poder accedir a la vostra àrea privada. Podeu consultar l’estat de la sol·licitud a través d’aquest enllaç.
Pas 3. Adjuntar la documentació i fer el pagament
Un cop heu enviat la sol·licitud a tramitar, teniu 5 dies naturals per adjuntar la documentació i fer el pagament de la taxa corresponent a través de l'Àrea privada de Tràmits Gencat, a comptar a partir de l'endemà de l'enviament de la sol·licitud.
Els mèrits al·legats no poden ser posteriors al dia de presentació de la sol·licitud.
Termini de resolució
El resultat de la sol·licitud d’acreditació per a professorat agregat es notificarà a la persona interessada en el termini màxim de sis mesos des de la presentació de la sol·licitud.
Per garantir la confidencialitat de totes les persones participants, AQU Catalunya no comunicarà els resultats de l'avaluació per telèfon.
Preguntes freqüents i contacte
En cas de dubte, podeu consultar les FAQ relacionades amb el tràmit: