el

Butlletí

Publicació bimestral d'AQU Catalunya

48

Maig 2010

  • Enviar
  • Subscriu-te

EDITORIAL

Els rànquings mesuren la qualitat docent?

A vegades, a classe, faig servir una vareta màgica. Bé, com podeu suposar, no la faig servir ben bé per fer aquella mena de coses que fa en Harry Potter, sinó que la utilitzo per fer experiments virtuals que m'ajudin a explicar les coses, per exemple, el principi d'Arquimedes. Deixarem, però, per a un altre dia la troballa i us explicaré què m'ha passat avui tornant de Madrid amb l'AVE, en fer-la servir per millorar la posició de les nostres universitats dins dels rànquings mundials.

He fet quatre experiments. Primerament he utilitzat la vareta màgica per aconseguir que durant un curs acadèmic no hi hagués cap alumne suspès, és a dir, que tots els crèdits matriculats fossin superats. Sorprenentment, això no ha fet pujar posicions a cap universitat catalana en cap rànquing!


AQU NOTÍCIES

ARTICLES

 

OPINIÓ

  • La participació com a valor de l'aprenentatge

    Alfonso Martin Gallego
    Membre de la Comissió d'Estudiants d'AQU Catalunya

    Sota el pretext d'incentivar la participació dels estudiants, tot just s'acaba de crear la Comissió d'Estudiants d'AQU Catalunya. I n'estic orgullós, i n'estic contrariat. De fet, em veig obligat a parlar de pretext perquè cada dia qüestiono un xic més que realment hi hagi una participació estudiantil. En aquest sentit, la psicòloga Ariadna Salva Aige desenvolupa, en el marc del Consell d'Estudiants de la Universitat Ramon Llull, un lloable projecte per determinar quines són les causes per les quals els estudiants no s'involucren en els òrgans de representació. I la seva pregunta inicial ha de ser el nostre punt de partida: aprecien els estudiants la participació com un valor del seu aprenentatge?

 

AQU RECOMANA

ENQA EQAR ISO

Generalitat de Catalunya

Via Laietana, 28, 5a planta 08003 Barcelona. Tel.: +34 93 268 89 50

© 2010 AQU Catalunya – Dipòsit legal B-5.686-2008