Publiquem la segona edició del Marc català de qualificacions per a l’educació superior
La Comissió d’Avaluació Institucional i de Programes ha aprovat una nova edició del document, que manté la descripció de les diferents qualificacions i adapta el contingut a les darreres modificacions legislatives.
Com a conseqüència de les modificacions legislatives que s’han produït des de la publicació el 2019 del Marc català de qualificacions per a l’educació superior (MCQES), s’ha dut a terme una revisió per tal d’actualitzar-lo.
La Comissió d’Avaluació Institucional i de Programes (CAIP) n’ha aprovat una nova versió. Aquest document manté invariable la descripció de les diferents qualificacions, perquè no han canviat ni en el Marc europeu de qualificacions ni el Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior, i introdueix els canvis següents:
- Actualització de la normativa legal que afecta les titulacions d’educació superior.
- Eliminació dels graus universitaris de 180 ECTS (3 anys), atès que ja no són vigents a l’Estat espanyol, a excepció de les titulacions conjuntes internacionals (incloent-hi les que s’emmarquen en el Programa d’Universitats Europees de la Comissió Europea), que poden ser de 180 ECTS .
- Alineació de totes les definicions amb els documents Focus 1. El perfil de les titulacions i Focus 2. Avaluació dels resultats d’aprenentatge.
- Actualització de les denominacions dels ensenyaments artístics superiors.
- Reelaboració de l’apartat dedicat al reconeixement de crèdits.
- Explicitació de les relacions entre el Marc català i els següents marcs:
- Marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior
- Marc europeu de qualificacions per a l'educació superior
- Marc espanyol de qualificacions
- Marc europeu de qualificacions
El Marc català de qualificacions per a l'educació superior respon a la necessitat de crear un instrument, adaptat a la realitat de Catalunya, que permeti classificar els estudis d’educació superior d’acord amb el tipus de formació esperable per a cada nivell.
Objectius principals:
- Desplegar el document legal del Marc español de qualificacions per a l'educació superior (MECES) per adaptar-lo a les necessitats actuals del sistema català d'ensenyament superior.
- Millorar el disseny de les titulacions i, en paral·lel, disposar d'un sistema d'avaluació d'aquestes titulacions més efectiu i eficient.
- Informar la societat del perfil competencial esperat de l’estudiantat que ha obtingut un títol acadèmic específic.