AQU Catalunya participa en la primera reunió presencial d'aquest any del projecte REMOTE
L’Agència va formar part de la trobada, que va tenir lloc la setmana passada a la Universitat de Girona i en la qual també van participar els socis internacionals del projecte.

AQU Catalunya va formar part la setmana passada de la primera trobada presencial d’aquest 2024 del projecte REMOTE, liderat per la Universitat de Girona (UdG) i en el qual participen també juntament amb l’Agència cinc socis més: la Universitat Internacional de Catalunya (UIC); el Politecnico di Torino (PoliTo), d’Itàlia; la Universidade do Minho (UMinho), de Portugal; l’Agenzia Nazionale di Valutazione del Sistema Universitario e della Ricerca (ANVUR), d’Itàlia, i l’Agência de Avaliação e Acreditação do Ensino Superior (A3ES), de Portugal.
La reunió, que va tenir lloc a l’Escola Politècnica Superior de la UdG, va comptar amb una benvinguda del doctor Lluís Prats, director del departament d’Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte de la Universitat de Girona. Posteriorment, el grup va abordar el primer paquet de treball, Students and teacher questionnaire, liderat pel doctor Martí Casadesús. El següent paquet de treball, anomenat In-depth interviews, va comptar amb una exposició del doctor Pedro Teixeira (UMinho) i del doctor Paulo Sampaio (UMinho). L’activitat posterior va ser una presentació a càrrec del doctor Frederic Marimon (UIC) i de la doctora Marta Mas (UIC) en la qual van explicar com s'organitzaran properament els focus groups que segueixen la metodologia Delphi. Aquesta activitat anava orientada únicament als socis que són universitats.
Tot seguit, la gestora de projectes de l’Àrea d’Avaluació de la Qualitat d’AQU Catalunya Carme Edo, acompanyada a la reunió per la també gestora de projectes d’aquesta àrea Noèlia Grifo, va fer una presentació sobre el desplegament del paquet de treball que lidera l’AQU i que tot just s’inicia ara. En aquest paquet es proposen tres activitats que estaran centrades a desenvolupar eines útils per al desplegament d’accions per a la millora de la docència i l’avaluació a distancia en l’àmbit STEM.
Finalment, el grup de treball va celebrar una benchmarking session centrada en noves idees i projectes futurs, entre altres qüestions. REMOTE, finançat pel programa Erasmus+, és un projecte que treballa en el marc de les associacions de cooperació en l’àmbit de l’ensenyament superior i que té entre els seus principals objectius proporcionar, amb el suport de les agències europees de garantia de la qualitat, directrius i referents fàcils d’aplicar i útils per implantar metodologies d’èxit en l’avaluació a distància.