Més de 200 participants als webinars d'Skills4EmployabilityDays
Els passats 7, 8 i 9 d'octubre es van celebrar les jornades SKills4Employbility Days. Embedding soft skills in the university curricula: equipping graduates for employability, en el marc del projecte europeu Erasmus+ Skills4Employability, del qual AQU és membre.
Els webinars dels dies 7 i 8 d'octubre van tenir més de 300 inscrits, principalment acadèmics, gestors i experts en qualitat, de l'àmbit nacional i internacional, procedents d'un total de catorze països diferents. Al llarg dels tres dies, es van exposar els objectius del projecte i les guies en curs, centrades en la incorporació i avaluació de les competències per a l'ocupabilitat en el context universitari.
La sessió del dia 7 d'octubre, amb el títol "La rellevància de les competències transversals. Ponència sobre la formació dual per integrar les competències transversals", va comptar amb la participació de Christiane Hinrichs i Beatrix Holzer, ambdues de la Ruhr West University of Applied Sciences, responsables i expertes en la formació dual a Alemanya. La seva presentació es va centrar a explicar el sistema de formació dual alemany que té un llarg recorregut des dels anys 70 fins ara, combinant la formació universitària i la formació pràctica amb una important col·laboració i implicació del teixit empresarial. Un total de 215 persones es van connectar a la sessió.
La sessió del dia 8 d'octubre, amb el títol "Integrant les competències transversals. Ponència sobre la formació i l'avaluació de les competències transversals", va tenir com a protagonista Josep M. Duart, professor d'Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC i expert en avaluació. Aquesta jornada va estar orientada a definir i identificar les estratègies per a la formació i el seguiment i l'avaluació de les competències per a l'ocupabilitat. En la presentació es va parlar d'un nou paradigma de l'avaluació per competències, la necessitat d'integrar-les en el currículum i contextualitzar-les professionalment, implicar i motivar l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge i mesurar regularment els coneixements, habilitats i actituds. Gairebé 150 persones van participar en el webinar.
La jornada del dia 9 d'octubre va consistir en un taller orientat als socis del projecte i a experts en processos d'avaluació. En aquest cas es va comptar amb un total de 18 persones que van treballar en petits grups sobre algunes de les competències transversals definides prèviament com a fonamentals per a l'ocupabilitat dins del projecte. Els resultats obtinguts es recullen en unes taules que identifiquen els elements i nivells de treball que requereixen aquestes competències a nivell universitari.
Des d'avui ja es poden consultar les presentacions i les conclusions extretes dels grups de treball.
A continuació trobareu les valoracions que van fer els participants dels dos primers webinars: