Publiquem les conclusions i propostes de millora sobre Ocupabilitat i formació universitària en l’àmbit de la Psicologia
Després del seminari web del passat 17 d’octubre, ‘Ocupabilitat i Formació Universitària en l’àmbit de la Psicologia’, publiquem les conclusions i propostes de millora que van sorgir de la jornada.
La jornada ‘Ocupabilitat i Formació Universitària en l’àmbit de la Psicologia’ es va retransmetre en línia, a través de Youtube, el passat 17 d’octubre, i ja ha estat visualitzada per gairebé 200 persones. El seminari web va oferir un espai de reflexió sobre l’ocupabilitat de les persones graduades en Psicologia, i la taula rodona va identificar un conjunt de diagnòstics i va realitzar propostes de millora partint de la informació presentada a la jornada.
A continuació es mostra un resum d’aquest conjunt de diagnòstics i propostes de millora:
Front a la necessitat de millorar la satisfacció amb les pràctiques externes com a activitat que permet aplicar els coneixements adquirits durant la titulació, es proposa incrementar el nombre d’hores de pràctiques; treballar, en el procés de tutorització, el desajust entre les pràctiques i les expectatives de l’alumnat; fer visible a les assignatures l’aplicabilitat i rellevància dels continguts d’aprenentatge al món professional; incrementar la formació de les persones responsables dels centres de pràctiques en supervisió i avaluació competencials.
Front a la necessitat de millorar les habilitats comunicatives i interpersonals, la intervenció amb les persones, la detecció i l’avaluació de les necessitats de les persones, es proposa dissenyar la titulació de manera que s’asseguri l’adquisició gradual de les competències més demandades; fer seminaris on es treballin determinades competències transversals; utilitzar metodologies que permetin simular l’entorn laboral a l’aula; i iniciar els programes de pràctiques al més aviat possible.
Front a la necessitat de millorar les xifres d’atur, els salaris i l’estabilitat contractual, es proposa visualitzar millor, durant els estudis, els possibles àmbits professionals en Psicologia (a banda de l’àmbit clínic); incentivar l’emprenedoria i la formació en competències transversals, noves tecnologies i ciència de dades; i generar espais on els alumni amb trajectòries professionals diferents puguin compartir les seves experiències, generin xarxes de contactes i fomentin la curiositat.
Conclusions i propostes de millora de la jornada Ocupabilitat i formació universitària en Psicologia