Publiquem les conclusions i propostes de millora sobre Ocupabilitat i formació universitària en l’àmbit de les Biociències
Després del seminari web del passat 15 de desembre, ‘Ocupabilitat i Formació Universitària en l’àmbit de les Biociències’, publiquem les conclusions i propostes de millora que van sorgir de la jornada.
La jornada "Ocupabilitat i Formació Universitària en l’àmbit de les Biociències" es va retransmetre en línia, a través de Youtube, 15 de desembre, i ja ha estat visualitzada per més de 200 persones. El seminari web va oferir un espai de reflexió sobre l’ocupabilitat de les persones titulades en Biociències, i la taula rodona i va realitzar propostes de millora partint de la informació presentada a la jornada.
A continuació es mostra un resum d’aquest conjunt de i propostes de millora:
Front a la necessitat de les entitats ocupadores de millorar la satisfacció amb la capacitació en liderar i gestionar projectes R+D+I per part de les persones titulades recentment, es proposa potenciar l’aprenentatge basat en projectes; utilitzar casos reals de recerca durant els estudis; impulsar les vessants més pràctiques del temari durant el TFG; i crear i/o impulsar les unitats de qualitat docent per tal de motivar el professorat i l’alumnat en tot allò referent al lideratge i gestió.
En relació amb la necessitat de millorar la correspondència entre les demandes laborals i la quantitat i perfil de les persones titulades, es proposa augmentar la interdisciplinarietat en els diferents graus i postgraus; impulsar passarel·les laborals que facilitin les demandes de les entitats ocupadores; clarificar, per part de les universitats i/o dels col·legis professionals, les diferents sortides laborals i els perfils professionals de cada grau; i assegurar un nombre de places mínimes de BIR (Biòleg Intern Resident) que es correspongui en la major mesura possible a la quantitat de persones matriculades i/o titulades.
Finalment, tenint en compte l’alta demanda del món laboral d’un nivell alt d’anglès però la baixa valoració per part de les persones titulades de la formació rebuda a la universitat, es proposa realitzar més assignatures, seminaris, etc. en anglès; crear itineraris formatius que incloguin assignatures impartides només en anglès; i incorporar professorat amb anglès nadiu.