Guia per a l'avaluació de competències en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Any: 2009
Idioma:
Català
Autor: Sebastián Rodríguez Espinar (Coord.), Enric M. Sebastiani i Obrador (Coord.) Anna Prades Nebot (Coord.)

Guia per a l'avaluació de competències en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.pdf (497 kB)
A partir d’una anàlisi epistemològica sobre la diversitat científica pròpia del grau de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, la guia procura tractar tots aquells interrogants que els sorgeixen als docents a l’hora de dissenyar la seva estratègia avaluativa.
En aquest sentit, la guia s’estructura en diferents apartats:
- El primer capítol, comú a totes les guies dels altres àmbits de coneixement, intenta trobar un consens per conceptualitzar i definir, en aquest moment, les competències en el marc de l’educació superior.
- Endinsant-nos en les Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, els dos capítols següents procuren analitzar la diversitat científica de l’àmbit basant-se en el perfil competencial del graduat.
- Un quart capítol pretén descriure i reflexionar sobre tot el procés de presa de decisions que ha de seguir un docent o un equip docent a l’hora de definir la seva estratègia d’avaluació (objectes d’avaluació, agents, moments, models, modalitats, referents, criteris, etc.).
- A partir d’una reflexió sobre les activitats i els instruments d’ensenyança i d’avaluació en el nou model per competències, el capítol cinquè procura descriure i proposar activitats d’avaluació amb els criteris per a la seva selecció.
- De forma proactiva, l’últim capítol d’aquesta guia, abans de la bibliografia, pretén tancar amb una reflexió final a manera de conclusió on es destaquen els elements més importants i positius d’aquest canvi paradigmàtic.
Publicació: