Guia per a l'avaluació de competències en el pràcticum de Mestre/a
L’estructura d’aquesta guia, d’una banda, sintetitza els diferents nivells de progressiva concreció que hem anat abordant en el procés i, de l’altra, organitza les fases i els aspectes que s’han de definir per a poder arribar a avaluar aquest pràcticum.
En el capítol 1 s’elabora sintèticament una visió general sobre les competències i la seva avaluació, acordada amb AQU Catalunya i amb la resta de grups que han elaborat guies d’avaluació.
En el capítol 2 s’estableix la connexió entre les possibilitats per a l’aprenentatge i l’avaluació de competències en les pràctiques externes en Ciències Socials en general i en el pràcticum de mestres en particular, incidint en aspectes característics, tant diferencials com similars, com ara la importància dels centres i dels tutors i tutores de pràcticum, el tipus d’activitat i els possibles instruments, agents i sistemes d’avaluació.
En el capítol 3 entrem de ple en la definició de les competències, els resultats d’aprenentatge i els indicadors vinculats específicament al pràcticum de mestres, així com en les tasques o activitats concretes que realitzen els i les estudiants durant aquest període, que hem considerat com a evidències de l’aprenentatge.
Finalment, en el capítol 4 desenvolupem propostes d’avaluació lligades a la temporalització i als agents participants en aquesta funció, i a alguns dels resultats d’aprenentatge desitjats, mitjançant l’elaboració d’exemples que corresponen a tipus de competència i a tipus de tasca clarament diferenciades.