Informes transversals
AQU Catalunya ha realitzat diversos estudis transversals que analitzen l'estat de cinc titulacions oficials i que pretenen generar informació valuosa sobre el nostre sistema, més enllà dels resultats dels processos d'avaluació a què totes les titulacions oficials se sotmeten.
Els informes publicats són els següents:
- Màster universitari en Psicopedagogia (2023)
- Màster universitari de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (2021)
- Estudis en Disseny (2021)
- Enginyeries de l'Àmbit Industrial i la Logística (2018)
- Grau en Infermeria: millores en la formació de les infermeres (2018)
Màster universitari en Psicopedagogia (2023)
Aquest informe transversal ha estat elaborat a petició d’AQU Catalunya i respon a la necessitat de revisar i valorar el desenvolupament del màster universitari en Psicopedagogia (MUP), títol que s’ha impartit en diferents universitats del sistema universitari català (SUC) des del curs acadèmic 2010-2011, i oferir propostes que en facilitin la millora o el redisseny amb perspectiva de futur.
L’anàlisi de la informació que aporta AQU Catalunya, a partir dels processos i els resultats de l’avaluació i de les enquestes que ha dut a terme, ha permès traçar un perfil rellevant del desenvolupament del MUP i identificar-ne les principals fortaleses i àrees de millora.
Informe d’avaluació transversal Màster universitari en Psicopedagogia (gener 2023)
Màster universitari de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (2021)
Després de més d’una dècada de la implantació del MUFP a la majoria d’universitats que actualment l’imparteixen, i després de la primera acreditació el 2015 i la seva renovació el 2020, AQU Catalunya publica un informe transversal sobre el MUFP, amb l’objectiu de conèixer l’evolució de la qualitat d’aquest màster, així com els seus punts forts i febles. En particular, aquest informe mostra els resultats de la renovació de l’acreditació del Màster i també altres dades relacionades amb el seu funcionament, com ara els resultats de l’enquesta de satisfacció amb els estudis de l’alumnat que ha cursat el màster, els resultats de l’enquesta d’inserció laboral i els resultats de l’enquesta als centres educatius sobre les competències del nou personal docent.
Màster universitari de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (octubre 2021)
Informe anterior
A l'informe d'avaluació transversal del màster en formació del professorat, es va aprofitar la coincidència en el temps de les acreditacions dels nou Màsters universitaris en formació del professorat d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i ensenyaments d'idiomes, que van donar lloc a deu informes dels Comitès d'Avaluació Externa.
Màster universitari en formació del professorat d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i ensenyaments d'idiomes (setembre 2015)
Estudis en Disseny (2021)
Els informes de Disseny analitzen l'estat dels estudis de grau universitari, així com l'estat dels títols superiors d'ensenyaments artístics superiors (EAS).
Informe d’avaluació transversal de Disseny. Anàlisi dels resultats de les avaluacions (març 2021)
Informe transversal Disseny. Principals indicadors (març 2021)
Enginyeries de l'Àmbit Industrial i la Logística (2018)
Pel que fa a l'informe de les enginyeries, s'ha utilitzat informació de diverses fonts per l'anàlisi, entre d'altres, dels resultats de l'avaluació per a l'acreditació de les titulacions, dels indicadors del sistema, i dels resultats de les enquestes d'inserció laboral i ocupadors realitzades per AQU Catalunya.
Enginyeries de l'Àmbit Industrial i la Logística (juliol 2018)
Grau en Infermeria: millores en la formació de les infermeres (2018)
Quant a l'informe de les infermeries, s'han analitzat també els reptes i les conclusions sorgides de la jornada Com millorar la formació dels infermers i les infermeres?, que va tenir lloc a la Universitat Autònoma de Barcelona el 15 de febrer de 2017.
Grau en Infermeria: millores en la formació de les infermeres (juliol 2018)