Més de 400 persones s'inscriuen al seminari web de difusió del projecte REMOTE, dedicat als desafiaments de l’avaluació en línia
La sessió, íntegrament en anglès, ha estat centrada a presentar les directrius desenvolupades al projecte i ha ofert recomanacions per a la millora de les titulacions híbrides en línia.
 
                        AQU Catalunya va celebrar ahir el seminari web Challenges of online assessment in Higher Education. Experiences and guidelines for improvement, que va abordar per als més de 400 inscrits els desafiaments de l’avaluació en línia dels estudiants en l’educació superior. A la sessió, centrada a presentar les directrius i el referent desenvolupats al projecte REMOTE, també es van donar recomanacions per a la millora a les universitats i a les agències d’avaluació de la qualitat. Per part d’AQU Catalunya, van formar part del seminari la tècnica de l’Àrea d’Avaluació de la Qualitat Noèlia Grifo, que va participar en la taula rodona, i la cap de l’Àrea d’Internacionalització i Generació de Coneixement, Anna Prades, que va tancar la sessió amb la seva intervenció.
El seminari s’emmarca en un context en què l’ensenyament i l’aprenentatge en línia s’han convertit en una realitat molt consolidada en l’educació superior. Això planteja nous reptes pel que fa a l’avaluació de l’estudiantat i, per aquest motiu, el seminari ha volgut esdevenir un espai de reflexió i de debat sobre com garantir la qualitat i la integritat de les avaluacions realitzades en entorns digitals.
A banda d’AQU Catalunya, la sessió ha comptat amb la participació de dues agències externes més de garantia de la qualitat: la italiana ANVUR (Itàlia) i la portuguesa A3ES. Les tres agències han elaborat conjuntament unes directrius sobre l’avaluació en línia de l’estudiantat de l’educació superior que directrius ofereixen recomanacions pràctiques tant per a les universitats com per a les agències de qualitat. Al llarg d’una hora, els ponents han presentat les principals conclusions i recomanacions de les directrius. A banda, es van presentar dos documents més. El primer és un informe liderat per AQU Catalunya que integra i alinea la recerca duta a terme en el projecte sobre la situació actual pel que fa a l’avaluació d’activitats d’aprenentatge i avaluació a distància. El segon és un referent que ha estat liderat per A3ES.
Aquest seminari sorgeix del projecte REMOTE. Finançat pel programa Erasmus+, el projecte treballa en el marc de les associacions de cooperació en l’àmbit de l’ensenyament superior. El projecte, iniciat el 2023, està liderat per la Universitat de Girona (UdG) i compta amb la participació d’AQU Catalunya i de cinc socis més: la Universitat Internacional de Catalunya (UIC); el Politecnico di Torino (PoliTo), d’Itàlia; la Universidade do Minho (UMinho), de Portugal; l’Agenzia Nazionale di Valutazione del Sistema Universitario e della Ricerca (ANVUR), d’Itàlia, i l’Agência de Avaliação e Acreditação do Ensino Superior (A3ES), de Portugal.
