Inserción laboral EAS 2020
AQU Catalunya ha llevado a cabo los primeros meses del año 2020 el 7º estudio de inserción laboral de los titulados i tituladas en educación superior de Cataluña. El estudio, impulsado por las universidades públicas catalanas por medio de sus consejos sociales, las universidades privadas, 37 centros adscritos y el Departamento de Enseñanza, es uno de los más representativos e importantes de Europa.
Durante el 2020, justo antes de la pandemia, se encuestaron 488 personas de una población de 1.227 personas tituladas de los cursos 2014-2015 y 2015-2016, lo que equivale a un 42% de la población de referencia.
Análisis y resultados
La inserció laboral dels titulats i titulades dels ensenyaments artístics superiors [de momento, disponible tan solo en Catalán]
Les conclusions principals de l’Informe són les següents:
- Millora la qualitat de la inserció laboral dels titulats i titulades d’ensenyaments artístics superiors generalitzada en tots els ensenyaments respecte de la darrera edició.
- Creix l’ocupació en el sector públic, l’estabilitat en la inserció i l’adequació de la formació a la feina.
- Els titulats i titulades atorguen un notable al nivell de satisfacció general amb la feina, i augmenta de forma considerable respecte dels resultats de l’enquesta del 2017 pel que fa als elements següents: la satisfacció amb les perspectives de millora i el nivell de retribució.
- L’Índex de Qualitat Ocupacional (IQO) millora, especialment en els casos de Disseny i Conservació i restauració de béns culturals.
- Un percentatge elevat de persones tornarien a repetir els estudis, especialment entre els titulats i titulades en Arts escèniques i Música. Tanmateix, aquelles persones que afirmen que no repetirien donen com a motiu principal la manca de satisfacció amb la qualitat de l’ensenyament.
- Les competències considerades més útils en el lloc de treball són: la gestió, el pensament crític i el treball en equip. Els idiomes apareixen com la competència més deficitària, i la formació teòrica rep una valoració per sobre de la seva utilitat en el mercat. Per primera vegada la competència pràctica apareix ajustada a les necessitats del lloc de treball. Les evidències recollides pel que fa als idiomes, la formació teòrica i la pràctica, coincideixen amb el que s’experimenta en el cas dels graus universitaris.
Características técnicas
PDF Encuesta
Año de realización: 2020
Centros participantes:
- Centre autoritzat d'ensenyaments artístics superiors de Disseny - Felicidad Duce LCI Barcelona
- Centre autoritzat d'ensenyaments artístics superiors de Disseny IED
- Centre autoritzat d'ensenyaments artístics superiors de Música Liceu
- Centre autoritzat d'ensenyaments artístics superiors de Música Taller de Músics
- Conservatori Superior de Dansa de l'Institut del Teatre
- Escola Superior d'Art Dramàtic de l'Institut del Teatre
- Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya
- Escola Superior de Disseny i Arts Plàstiques de Catalunya
- Escola Superior de Música de Catalunya
Población de referencia y muestra: La población de referencia es de 1.283 personas tituladas superiores de la promoción 2015 i 2016.
Documentación técnica:
Catálego integrado de la encuesta de EAS
Política de protecció de dades:
Consulta la informació sobre l'origen i ús de les dades de caràcter personalde l'enquesta d'inserció laboral d'AQU Catalunya
Más información y contacto: secretariat@aqu.cat