Inserció laboral EAS 2020
AQU Catalunya ha dut a terme entre els primers mesos de l’any 2020 el 7è estudi d’inserció laboral dels titulats i titulades d’educació superior de Catalunya. L’estudi, impulsat per les universitats públiques catalanes per mitjà dels seus consells socials, les universitats privades, 37 centres adscrits i el Departament d’Ensenyament, és una de les més representatives i importants a Europa.
Durant el 2020, just abans de la pandèmia, es van enquestar 488 persones d’una població de 1.227 persones titulades dels cursos 2014-2015 i 2015-2016, xifra que equival a un 42% de la població de referència.
Anàlisi i resultats
La inserció laboral dels titulats i titulades dels ensenyaments artístics superiors
Les conclusions principals de l’Informe són les següents:
- Millora la qualitat de la inserció laboral dels titulats i titulades d’ensenyaments artístics superiors generalitzada en tots els ensenyaments respecte de la darrera edició.
- Creix l’ocupació en el sector públic, l’estabilitat en la inserció i l’adequació de la formació a la feina.
- Els titulats i titulades atorguen un notable al nivell de satisfacció general amb la feina, i augmenta de forma considerable respecte dels resultats de l’enquesta del 2017 pel que fa als elements següents: la satisfacció amb les perspectives de millora i el nivell de retribució.
- L’Índex de Qualitat Ocupacional (IQO) millora, especialment en els casos de Disseny i Conservació i restauració de béns culturals.
- Un percentatge elevat de persones tornarien a repetir els estudis, especialment entre els titulats i titulades en Arts escèniques i Música. Tanmateix, aquelles persones que afirmen que no repetirien donen com a motiu principal la manca de satisfacció amb la qualitat de l’ensenyament.
- Les competències considerades més útils en el lloc de treball són: la gestió, el pensament crític i el treball en equip. Els idiomes apareixen com la competència més deficitària, i la formació teòrica rep una valoració per sobre de la seva utilitat en el mercat. Per primera vegada la competència pràctica apareix ajustada a les necessitats del lloc de treball. Les evidències recollides pel que fa als idiomes, la formació teòrica i la pràctica, coincideixen amb el que s’experimenta en el cas dels graus universitaris.
Característiques tècniques
PDF Enquesta
Any de realització: 2020
Centres participants:
- Centre autoritzat d’ensenyaments artístics superiors de Disseny - Felicidad Duce LCI Barcelona
- Centre autoritzat d'ensenyaments artístics superiors de Disseny IED
- Centre autoritzat d'ensenyaments artístics superiors de Música Liceu
- Centre autoritzat d'ensenyaments artístics superiors de Música Taller de Músics
- Conservatori Superior de Dansa de l'Institut del Teatre
- Escola Superior d'Art Dramàtic de l'Institut del Teatre
- Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya
- Escola Superior de Disseny i Arts Plàstiques de Catalunya
- Escola Superior de Música de Catalunya
Població de referencia i mostra: La població de referència és de 1.283 persones titulades de la promoció 2015 i 2016.
Documentació tècnica:
Catàleg integrat de l'enquesta d’EAS
Política de protecció de dades:
Consulta la informació sobre l'origen i ús de les dades de caràcter personal de l'enquesta d'inserció laboral d'AQU Catalunya
Més informació i contacte: secretariat@aqu.cat