Abril 2017
El passat 15 de febrer va tenir lloc a la Universitat Autònoma de Barcelona la jornada Com millorar la formació dels infermers i les infermeres?
AQU Catalunya presenta ara el document de conclusions on, a partir de les aportacions recollides durant la jornada, es resumeixen els principals reptes que ha d'afrontar la titulació d'Infermeria. Aquests reptes estan relacionats amb la formació, l'especialització i la vinculació entre el món professional i acadèmic.
Reptes en la titulació d'Infermeria
L'acte va ser un espai de reflexió i debat entre els diferents agents responsables de la formació dels infermers i les infermeres on es va abordar la situació actual de la titulació d'Infermeria i se'n van plantejar propostes de millores. També es van presentar els nous criteris d'avaluació del professorat del grau d'Infermeria.
A continuació podeu consultar les ponències que es van presentar durant la jornada.
Ponències
Nursing Practice and Nursing Education in current and future health care, ponència de Walter Sermeus
La titulació d'Infermeria: qualitat i opinió dels responsables dels centres de salut sobre els seus graduats, ponència de Martí Casadesús
L'acreditació del professorat d'Infermeria: els nous criteris d'avaluació, ponència de Teresa Estrach
Necessitat d'implementar una prova d'avaluació de competències al final del grau: experiències històriques i perspectives de futur, ponència de Josep Olivet
Taula rodona
Propostes de millora per a la formació dels infermers i les infermeres, ponència de M. Dolors Bernabeu
Millora de la formació dels infermers i les infermeres, ponència de Adelaida Zabalegui
Com millorar la formació del infermers i les infermeres, ponència de Loreto Maciá
El portafoli com instrument d'aprenentatge i avaluació en la formació d'infermeres residents, ponència de Núria Mestre