AQU Catalunya publica les orientacions per a l’elaboració de l’‘Informe d’estudiants’
El document, que ha comptat amb la implicació del Consell de l’Estudiantat de les Universitats Catalanes (CEUCAT), va destinat als i les estudiants que hagin de participar en la redacció d’aquest informe, que s’incorpora a les acreditacions de titulacions i centres.
AQU Catalunya ha publicat avui el document Orientacions per a l’elaboració de l’'Informe d’estudiants' per a l’acreditació de titulacions i centres. El document està pensat per ajudar l’estudiantat en la confecció de l’Informe d’estudiants, un informe independent elaborat per l’estudiantat de les titulacions o dels centres que s’hagin d’acreditar i que acompanya a manera d’evidència complementària l’autoinforme d’acreditació que elabora el Comitè d’Avaluació Interna (CAI).
El document d’orientacions explica les característiques que ha de tenir l’Informe d’estudiants, el procediment que s’ha de seguir per fer-lo i també els terminis que s’han de complir. A més a més, va acompanyat de dues propostes de models d’informe —una dedicada a l’acreditació de centres i l’altra a l’acreditació de titulacions— pensades per ajudar els i les estudiants que coordinin l’elaboració de l’informe. Tant el document com els dos models estan disponibles en una pàgina web creada ad hoc per presentar l’Informe d’estudiants i ajudar l’estudiantat a elaborar-lo.
L’informe, que s’emmiralla en iniciatives internacionals considerades com bones pràctiques en l’àmbit de l’assegurament de la qualitat, té per objectiu potenciar la participació de l’estudiantat en els processos d’acreditació. Entre el 2019 i el 2023 es va desplegar la fase pilot del projecte, que ha comptat amb la implicació del Consell de l’Estudiantat de les Universitats Catalanes (CEUCAT) i el Comitè d’Estudiants d’AQU Catalunya. Les experiències pilot s’han dut a terme en les visites d’acreditació d’algunes titulacions de la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona i la Universitat de Lleida i del primer centre que ha sol·licitat la renovació de l’acreditació institucional a Catalunya —la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull.
A partir de l’experiència obtinguda durant el pla pilot, al llarg del 2024 s’ha consolidat la documentació metodològica del projecte, aprovat per la Comissió d’Avaluació Institucional i Programes de l’Agència. La documentació publicada avui coincideix amb l’inici d’un curs en el qual es preveu que s’incrementi el nombre de centres que renovaran l’acreditació institucional, un procés que inclou per defecte l'Informe d’estudiants.