Satisfacció de les persones titulades recents en estudis artístics superiors (EAS) 2019-2021
Les universitats catalanes en coordinació amb AQU Catalunya realitzen, des de l'any 2015 en el cas dels graus, i des del 2017 en el de màsters, una enquesta per conèixer quina és la satisfacció de la població titulada recent en relació amb la carrera que acaben de cursar. L’any 2019 s’han incorporat a l’enquesta, per primera vegada, els titulats superiors i els màsters d’ensenyaments artístics superiors. Així doncs, en l’actualitat es disposa d’informació de tot el sistema d’educació superior dels nivells 2 i 3 segons el Marc català de qualificacions per a l’educació superior (nivells 6 i 7 de l’European Qualification Framework).
En aquest informe es presenten per primera vegada els resultats del col·lectiu de persones titulades en EAS, el qual no havia format part de l’univers en les edicions anteriors.
Els resultats es basen en el treball de camp realitzadat a les persones titulades de graus i màsters dels cursos 2018-2019, 2019-2020 i 2020-2021. Així, del total de 2.193 persones titulades de grau i de les 392 de màster, han respost l’enquesta el 42,8% i el 40,1%, respectivament. Puntualitzar que, degut al baix nombre de respostes en el cas del col·lectiu de màster, es presenten tan sols els principals indicadors, tenint en compte, també, que la major part de la mostra d’aquest col·lectiu es correspon a l’alumnat de l’agrupació de Música.
La satisfacció dels titulats i titulades dels ensenyaments artístics superiors (EAS)
Resultats de l’alumnat de graus
Satisfacció global i intenció de repetició
- La satisfacció global dels titulats i titulades de grau és de gairebé un notable (6,9).
- Són les persones titulades en Conservació i Restauració de Béns Culturals qui expressen una satisfacció global més elevada (8,0), seguidament per les de Música (7,1), Teatre i Dansa (7,0), sent els i les titulades en Disseny qui mostren una satisfacció menys elevada (6,4).
- D’altra bada, 8 de cada 10 estudiants tornarien a repetir la mateixa titulació (79,3%). No obstant, aquesta proporció disminueix en el cas de la intenció de repetir el centre (57,8%).
Satisfacció amb el procés d’aprenentatge
- L’alumnat valora amb un 6 la dimensió d’ensenyament i aprenentatge.
- Els aspectes més ben valorats d’aquesta dimensió són el professorat (6,8), l’estructura del pla d’estudis (6,5) i la metodologia docent (6,4). Contràriament, el sistema d’avaluació obté la valoració menys alta (5,4).
Satisfacció amb el suport a l’estudiant
- El suport a l’estudiant és la dimensió que obté una satisfacció suficient amb un 5,5.
- La informació al web (6,3) i les instal·lacions (6,1) són els ítems millor valorats; contràriament al campus virtual (4,6) i la resposta a les queixes (4,7).
Satisfacció amb els resultats
- La satisfacció amb els resultats és la dimensió amb una valoració més alta (6,9).
- En concret, l’aspecte més ben valorat és la millora de les capacitats per a la professió és amb un notable (7,2).
Satisfacció amb el treball de fi de grau (TFG), pràctiques professionals i mobilitat
- La satisfacció amb el TFG es situa pròxima al notable (6,8). El nivell de satisfacció és lleugerament menor en relació amb la mobilitat (6,2) i les pràctiques externes (6,1).
Resultats de l’alumnat de màsters
- La satisfacció global de l’alumnat de màsters es situa pròxima al notable (6,8), sent similar a la dels graus (6,9).
- El suport a l’estudiant és la dimensió amb una valoració més alta (7,4), tot i que les altres dues dimensions també es situen o s’aproximen al notable : ensenyament i aprenentatge (7,1) i resultats (6,9).
- Aproximadament dos de cada tres alumnes repetirien la titulació (66,2%) i centre (61,1%).
Població de referència i mostra
Enquesta | Mostra | Població | Taxa de resposta | Error mostral |
---|---|---|---|---|
Graus | 938 | 2.193 | 42,8% | ±2,4% |
Màsters | 392 | 157 | 40,1% | ±6,1% |