AQU Catalunya obre una consulta pública sobre els nous criteris d’acreditació de professorat agregat i catedràtic
Entre el 23 de setembre i el 7 d’octubre les persones interessades podran fer aportacions a la proposta de nous criteris d'acreditació de les figures d’agregat i catedràtic que ha publicat l’Agència.
AQU Catalunya ha obert avui el període de consulta pública sobre la proposta de nous criteris d’acreditació de professorat agregat i de catedràtics i catedràtiques, que ha hagut d’actualitzar arran de l’entrada en vigor de la Llei Orgànica 2/2023 del Sistema Universitari (LOSU). La consulta, que durarà fins al dia 7 d’octubre (inclòs), permetrà recollir els comentaris de totes les persones interessades per garantir que els criteris d’acreditació definitius s’ajustin com més millor a les necessitats particulars del sistema universitari català però al mateix temps també a la realitat diversa de cada àmbit de coneixement.
Les novetats incloses en els nous criteris d’acreditació de professorat agregat i de catedràtics i catedràtiques són una proposta que reuneix diverses perspectives i reflexions. L’experiència de 20 anys en el camp de l’avaluació d’AQU Catalunya i el coneixement de la realitat científica i acadèmica del professorat universitari de l’Agència se sumen a les observacions recollides en el marc d’algunes consultes ad hoc en aquest procés de renovació dels criteris. Concretament, la Comissió d’Avaluació de la Recerca ha recollit aportacions de la Comissió de Política Docent Universitària del Consell Interuniversitari de Catalunya, de la Comissió de Personal Acadèmic del Consell Interuniversitari de Catalunya, de les organitzacions sindicals representades al Consell de Govern d’AQU Catalunya (CCOO i UGT) i del Consell de Govern d’AQU Catalunya.
La proposta de nous criteris feta per AQU Catalunya incorpora com a novetats l’avaluació de l’activitat docent del professorat i també la professional. A més, els criteris i les contribucions avaluades i la seva tipologia s’amplien, es fan més plurals i es contextualitzen en relació amb cada àmbit de coneixement. També s’introdueixen elements d’avaluació qualitativa dels mèrits docents i de recerca i, quan és el cas, de transferència del coneixement. Finalment, en l’avaluació de la recerca es reconeix explícitament la rellevància local, el pluralisme lingüístic, l’accés obert a dades i publicacions científiques i la interdisciplinarietat.
Les aportacions obtingudes durant el procés participatiu serviran per acabar de revisar aquesta proposta de criteris amb l’objectiu d’activar les noves acreditacions de l’any 2025.
Es pot participar en la consulta a través d’aquest formulari que AQU Catalunya ha creat específicament per habilitar la participació de les persones interessades del sistema universitari català. Podeu trobar tota la informació sobre aquesta consulta pública i com participar-hi aquí.