Publiquem els criteris per a l’acreditació del professorat que les comissions d’avaluació del professorat aplicaran a partir del 2022
Aquest document incorpora l’aclariment al preàmbul i el tractament de les publicacions amb comportaments editorials que poden comprometre la qualitat científica, entre altres millores.

La Comissió d’Avaluació de la Recerca ha aprovat els Criteris per a l’acreditació del professorat que s’aplicaran a partir del 2022.
Com a novetats, aquest document incorpora un preàmbul que s’ha elaborat amb l’objectiu d’emfatitzar les característiques i funcions específiques dels processos d’acreditació del professorat que realitza AQU Catalunya, que es basa en acreditar un llindar orientatiu mínim de qualitat i d’experiència en activitats de recerca, i el tractament de les publicacions amb comportaments editorials que poden comprometre la qualitat científica.
Així mateix, també incorpora les modificacions de les comissions específiques següents:
- La Comissió d’Humanitats ha acordat fer una revisió sobre el criteris públics d’acreditacions de recerca a partir de la tasca realitzada en la modificació dels criteris de recerca avançada i de lector del 2020-21. La principal característica és la incorporació d’elements qualitatius per davant de l’aproximació més quantitativa fins ara vigent. Aquesta modificació aporta una major coherència al trànsit lector-acreditació de recerca-acreditació de recerca avançada.
- La Comissió de Ciències de la Vida ha revisat els criteris públics de recerca avançada pel que fa a la secció de projectes de recerca.
- La Comissió de Ciències Mèdiques i de la Salut ha incorporat un aclariment sobre el tractament de les aportacions com els casos clínics, les comunicacions a congressos, entre d’altres. L'aclariment incorporat és el següent:
- En aquest sentit i encara que estiguin publicades en mitjans de reconeguda vàlua, no es consideren els casos clínics, les publicacions corresponents a comunicacions a congressos, les cartes a l'editor/a i totes aquelles aportacions que no tinguin una extensió mínima, que no aportin contribució original al coneixement o que no hagin tingut impacte rellevant en la comunitat científica, com notes o discussió d’altres articles.
Criteris en l'emissió dels informes per a professorat lector 2022
Criteris en l'emissió de les acreditacions de recerca 2022
Criteris en l'emissió de les acreditacions de recerca avançada 2022