Publiquem les conclusions i propostes de millora sobre Ocupabilitat i formació universitària en l’àmbit d’Economia i l’Empresa
Després del seminari web del passat 20 de juliol, ‘Ocupabilitat i Formació Universitària en l’àmbit d’Economia i Empresa’, publiquem les conclusions i propostes de millora que en van sorgir.
.png)
El seminari es va retransmetre en línia, a través de Youtube, el passat 20 de juliol, i ja ha estat visualitzat per més de 200 persones. La jornada va oferir un espai de reflexió sobre l’ocupabilitat de les persones graduades en Economia i Administració d’Empreses, i la taula rodona va identificar un conjunt de diagnòstics i va realitzar propostes de millora partint de la informació presentada a la jornada. A continució, trobareu un resum:
Front la necessitat de millorar la formació per competències, es proposa iniciar més d’hora el contacte entre el món laboral i les titulacions, amb l’objectiu d’apropar l’heterogeneïtat de cultures i estructures empresarials al context de totes les assignatures; establir una formació que permeti l’adaptabilitat de les persones graduades a les diverses realitats empresarials i als escenaris canviants; evitar la fragmentació per assignatures de la teoria, aplicacions, dades i implicacions, i fomentar metodologies docents blended; promoure la renovació pedagògica, per exemple, a través de l’impuls dels estudis de cas o el treball per reptes com a metodologia formativa.
Front a la necessitat de fomentar i reforçar coneixements en l’àmbit de les TIC (p.e. l’analítica de dades i la programació), es proposa augmentar el coneixement i reconeixement de les eines TIC per part del personal docent; impulsar que l’estudiantat tingui coneixements avançats d’ofimàtica; reforçar les assignatures específiques però també de forma transversal, dels Sistemes de Gestió Integrals i de les eines de Business Intelligence; impulsar el coneixement de les TIC (tant les TIC empresarials com les TIC com a estratègia docent).
Front a la capacitat de millora de la satisfacció de les persones graduades, especialment amb relació a la millora de les competències (destaca particularment la baixa satisfacció amb les pràctiques externes); caldria valorar fer convergir la formació bàsica d’Economia i d’Administració d’Empreses, amb l’objectiu de fomentar la polivalència en els perfils de persones graduades, i per tant, d’assolir una major adequació del contingut curricular a les pràctiques externes a empreses.