Etapa 1: Planificació i preparació prèvia
Cada any, les universitats i AQU Catalunya planifiquen conjuntament les visites externes a partir de les titulacions i els centres que han d’iniciar el procés d’acreditació. Amb més d’un any d’antelació, el Consell de Govern de l’Agència aprova el calendari de visites, i les universitats inicien el procés d’elaboració dels autoinformes, com a primer pas del procés d’acreditació. Aquesta planificació permet identificar els centres i les titulacions que han d’incloure l’Informe d’estudiants en la seva acreditació.
Es considera necessari que entre l’estudiantat de les titulacions o del centre per acreditar es designi un coordinador o coordinadora o es constitueixi un grup de coordinació de l’informe. La identificació de l’estudiantat que coordinarà l’elaboració dels informes es du a terme a partir del contacte amb el consell d’estudiants (o estructura equivalent) del centre que ha de passar per l’acreditació, amb la col·laboració del CEUCAT.
El perfil d’estudiantat recomanat per a aquest encàrrec de coordinació és d’estudiants que ostentin càrrecs de representació i amb recorregut dins del centre. És a dir, estudiantat que per exemple ja hagi cursat més de la meitat de la seva titulació o que s'hagi graduat en aquell centre i que hi estigui cursant estudis de màster. En cas que l’estudiantat del grup de coordinació no disposi d’experiència prèvia en l’elaboració d’aquest tipus d’informe, AQU Catalunya facilitarà una formació inicial dissenyada conjuntament amb el Comitè d’Estudiants de l’agència i el CEUCAT.