Avaluació de competències
Un dels objectius d'AQU Catalunya, en el marc del procés de convergència europea, és posar a disposició de les universitats catalanes eines que ajudin a aquesta integració. Així, l'any 2007 l'Agència va obrir una convocatòria per a la concessió d'ajuts per a l'elaboració de guies d'avaluació de competències en el marc dels processos d'acreditació de titulacions universitàries oficials a Catalunya. Aquestes guies han estat elaborades per professorat del context universitari català, amb l'objectiu de disposar d'uns recursos de referències i d'exemplificacions que li permetin poder dissenyar, en coherència amb el perfil de formació d'una titulació i els objectius de les matèries, les estratègies d'avaluació dels aprenentatges dels estudiants. Les guies proporcionen un marc de referència de bones pràctiques que permeten triar i dissenyar proves avaluatives coherents amb els resultats d'aprenentatge pretesos, i una major transparència sobre els mètodes i criteris de valoració.
Hi ha propostes diferents segons els àmbits disciplinaris, partint de la hipòtesi que una guia general d'avaluació de competències no és tan útil com una guia elaborada des del propi camp disciplinari del professorat que l'ha d'aplicar.
Humanitats
Guia per a l'avaluació de competències en l'àrea d'Humanitats
Ciències Socials
Guia per a l'avaluació de competències en l'àrea de Ciències Socials
Guia per a l'avaluació de competències en Educació Social
Guia per a l'avaluació de competències en el pràcticum de Mestre/a
Guia per a l'avaluació de competències en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Ciències Experimentals
Guia per a l'avaluació de la competència científica a Ciències, Matemàtiques i Tecnologia
- Annex 1 capítol 2. Aspectes generals de la tasca que hem dut a terme
- Annex 2 capítol 3. Resoldre problemes d’ecologia mitjançant pràctiques de camp
- Annex 3 capítol 4. Resolució de problemes experimentals en el laboratori integrat de Biotecnologia
- Annex 4 capítol 7. Activitat d’aprenentatge basat en problemes a la titulació de biologia de la UPF
- Annex 5 capítol 11. Avaluació de competències en una classe de Termodinàmica
Guia per a l'avaluació de competències als laboratoris en l'àmbit de Ciències i Tecnologia
- Annex 1. Enquesta sobre competències genèriques
- Annex 2. Resultats de l’enquesta
- Annex 3. Guia d’activitats d’una assignatura d’experimentació en enginyeria química
- Annex 4. Exemples d’activitats de laboratori de ciències i tecnologia
Ciències de la Salut
Guia per a l'avaluació de competències en Medicina
Tècnica
Guia per a l'avaluació de competències en l'àrea d'Enginyeria i Arquitectura
- Annex 1. Competències transversals segons tuning
- Annex 2. Competències específiques d’arquitectura
- Annex 3. Metodologies i activitats formatives
- Annex 4. Estudi sobre les tipologies d’assignatures
Guia per a l'avaluació de competències als treballs de final de grau i de màster a les Enginyeries
- Annex 1. Guia per a l’avaluació de competències als treballs de final de grau i de màster a les enginyeries
- Annex 2. Guia per a l’avaluació de competències als treballs de final de grau i de màster a les enginyeries
- Annex 3. Fitxes de les competències
- Annex 4. Assignació d’indicadors a les fites d’avaluació