AQU Catalunya obre la convocatòria d'avaluació i reconeixement dels mèrits de recerca del personal docent i investigador del 2024
Del 13 al 31 de gener i del 25 de juny a l’11 de juliol, l’Agència tindrà obertes les convocatòries que permeten al professorat universitari sol·licitar l'avaluació i el reconeixement dels mèrits de recerca (sexennis).
La Comissió d’Avaluació de la Recerca d’AQU Catalunya va aprovar en la seva última trobada del 2024 les convocatòries d'avaluació i de reconeixement dels mèrits i de l’activitat de recerca d’aquest 2025 per als professors universitaris. L’avaluació d’aquests mèrits, coneguda també com sexennis, s’inicia el dia 13 de gener per al personal docent i investigador (PDI) contractat de les universitats públiques, que podrà fer les seves sol·licituds fins al 31 de gener. Tant el primer dia com el darrer de la convocatòria estan inclosos.
A partir del 25 de juny i fins al dia 11 de juliol, podran sol·licitar que s’avaluïn els seus mèrits de recerca el PDI funcionari de les universitats públiques, el PDI de les universitats privades i centres adscrits, el personal investigador doctor permanent de les universitats públiques de Catalunya, el personal investigador Ramón y Cajal i Beatriz Galindo de les universitats públiques de Catalunya i el professorat Tenure-Track de la Universitat Pompeu Fabra.
Com en convocatòries prèvies, les persones sol·licitants podran demanar o bé l’avaluació dels mèrits de recerca o bé el reconeixement dels mèrits de recerca avaluats per la Comisión Nacional de Evaluación de la Actividad Investigadora (CNEAI) i per AQU Catalunya. Aquest cas és, per exemple, el del personal docent investigador (PDI) d’universitat privada que passa a la universitat pública.
Les persones que sol·licitin l’avaluació poden emplenar de manera automatitzada el seu Curriculum Vitae Abreujat a partir de les dades contingudes al Portal de la Recerca de Catalunya. Per això, es recomana al professorat actualitzar la informació disponible al Portal de la Recerca de Catalunya abans d’iniciar la sol·licitud.