Millora la satisfacció dels graduats i graduades de les universitats catalanes amb la formació rebuda
Els resultats agregats de les enquestes de satisfacció a les persones titulades recentment a les universitats catalanes mostren una millora generalitzada de la satisfacció amb els estudis cursats de grau (2018-2020: 7,2 sobre 10) respecte el trienni anterior (2015-2017: 7 sobre 10).

AQU Catalunya publica els informes triennals de satisfacció amb la formació universitària després d’haver enquestat a més de 40.000 titulats i titulades que van acabar els seus estudis a Catalunya entre els anys 2018 i 2020. Com a novetat, aquesta nova edició inclou els resultats de l’enquesta de satisfacció per al nivell de màster. L’objectiu d’aquests informes és proporcionar a les institucions d’educació superior catalanes un major coneixement que contribueixi a millorar la qualitat de l’oferta del sistema.
Els informes sobre la satisfacció dels graduats i graduades de les universitats catalanes i dels titulats i titulades de màster mostren que la formació rebuda en els ensenyaments a Catalunya assoleixen un notable: 7,2 pels graus i 7,0 pels màsters. Entre les principals conclusions es troben les següents:
- En comparació amb l’anterior edició, les persones graduades entre el 2018 i 2020 van acabar més satisfetes globalment amb els seus estudis de grau, i no hi ha cap àmbit disciplinar d’aquest nivell amb una puntuació per sota del 7,0. El trienni 2015-2017 la puntuació global va ser d’un 7.
- Ciències i Salut són els àmbits amb persones graduades a nivell de grau més satisfetes (7,6 i 7,5 respectivament), i Enginyeries amb les menys satisfetes (7,0).
- Ciències i Humanitats són els àmbits amb les persones titulades a nivell de màster més satisfetes (7,3 i 7,2 respectivament) i Ciències Socials amb les menys satisfetes (6,9).
- Tant les persones titulades de grau com les de màster estan especialment satisfetes amb els resultats de la seva formació (7,1 i 7,3), ja que consideren que la formació universitària és efectiva a l’hora de millorar les seves competències personals (aprenentatge autònom, resolució de nous problemes, anàlisi crítica), professionals i comunicatives.
- Els indicadors amb més marge de millora són els vinculats als processos d’ensenyament-aprenentatge (entre d’altres, la coordinació de les assignatures, la tutorització i els sistemes d’avaluació): reben una puntuació de 6,0 en el cas dels graus i de 7,0 en els màsters.
- En el cas dels graus, un dels indicadors que requereix més atenció és la gestió de les queixes per part de l’estudiantat, que rep un 5,5.
Els resultats per nivell de grau es poden consultar al web EUC Dades, on trobareu els indicadors per titulació o subàmbit, amb les dades agregades de les tres darreres edicions de l'enquesta (2018-2020).
La satisfacció dels graduats i graduades de les universitats catalanes 2021
La satisfacció dels titulats i titulades de màster de les universitats catalanes 2021